The Golden Heuveltjes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu The Golden Heuveltjes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

The Golden Heuveltjes

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

25 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen lekker tot kwart voor acht uitgeslapen. Ontbeten bij het zwembad,het was al rond de 25 graden. Daarna gezwommen en in de zon gelegen, want we willen ook een beetje bruin zien... Kirsten mag nog steeds niet met haar hoofd onder water aangezien het wondje bij haar oog nog niet helemaal dicht is. Het is ook mooi gekleurd! Oogschaduw heeft ze niet nodig. Tegen half elf gaan we douchen en aankleden zodat we op weg kunnen naar San Francisco. Dit is een rit van ongeveer een drie uurtjes. Tegen half twaal rijden we op ons gemak weg nog een beetje genietend van de zon. Onderweg is het best rustig het is tenslotte zondag. In de buurt van San Francisco wordt het wel wat drukker. De kinderen kijken lekker DVD in de auto en kijken af en toe wat rond. Tegen drie uur bereiken we ons hotel. Een leuk, beetje mexicaans achtig hotel. Wederom net huisjes. Na het inchecken en de bagage in het hotel gezet te hebben besluiten we richting de Golden Gate Bridge te gaan. Volgens de receptioniste is het in het weekend niet zo druk..... Nou dan wil ik het door de weeks wel eens zien. De wegen hier zijn bijna allemaal 5 baans. De stad is erg leuk heel anders dan de andere steden die we tot nu toe gezien hebben. Ik kan het me herinneren van bijvoorbeeld the streets of San Francisco, The Golden Girls enz. tijdens die films krijg je fragmenten van de stad. Hele leuke heuvelachtige weggetjes met leuke huisjes er langs. Dit is echter geen leuke stad om in te rijden...pff wat een drukte. Ik heb respect voor Martin, hij heeft al meer dan 2300 km gereden, ongeacht waar.... maar dit vond hij toch ook wel druk. We besluiten om de bij terugkomst in San Francisco met het openbaar vervoer te reizen. Na ongeveer een half uur bereiken we de Golden Gate Bridge. We zijn er overheen gereden, heen en terug. Maar we hebben er ook op gelopen. Foto's gemaakt, ook van Alcatraz, de gevangenis. Bij terugkomst willen we die ook gaan bezoeken. Er varen Ferry's af en aan. Wij zijn uiteraard niet de enige die deze brug willen zien.... en is een drukte van jewelste. Op de brug heb je zowel fietsers als wandelaars en KOUD. Gelukkig had is vesten meegenomen want het is hier maar rond de 25 graden. Aangezien we al bijna een week in 38+ zaten is dit wel fris voor ons.

Wij zijn net hier op het park lekker wezen eten. Kinderen liggen nu op een oor want morgen gaat om 06.00uur de wekker. Martin is nu alvast onze huurauto inleveren zodat we dat morgenochtend niet hoeven te doen. Vanuit het hotel worden we weggebracht naar de luchthaven.

Ik heb heel benieuwd hoe het op Hawaii zal zijn. Kirsten vroeg vandaag nog: krijg ik een bloemenslinger.... nou ik durf het niet te zetten maar het zou wel leuk zijn. Niels hoopt op superkortingen daar want hij is er vast van overtuigd dat zijn IPOD daar veel goedkoper is. Ik zei hem vandaag als dat niet zo is Niels dan koop ik een IPODPET voor je..... Krijg ik dan een IPOD en een IPAD mam..... Je kan ze nog zo lekker van alles wijs maken, ha ha

Oloa....