2e en 3e dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu 2e en 3e dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

2e en 3e dag

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

27 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Gisterenmorgen waren we al vroeg uit de veren. Aangezien we al veel over Hanaumabay hebben gehoord wilde we hier als eerste naar toe. Dit is een idylissche baai waar ook schilpadden schijnen te zwemmen. Het snorkelen hier schijnt prachtig te zijn. Na 20 minuten autorijden aangekomen bij Hanauma Bay blijkt dat deze elke dinsdag gesloten is vanwege onderhoud. ONDERHOUD? Het zal wel.... We rijden door naar een krater die hier dicht in de buurt schijnt te liggen. Het wordt bewolkt en het begint te regenen. Nu begrijpen we waarop dit eiland zo groen is. We besluiten door te rijden naar de outletshops om s'middags maar terug te keren naar het strand bij ons hotel. Deze flinke regenbui kost ons dus veel geld. De adidas en Tommy Hilfiger store hebben we zowat leeg gekocht. Nee dat valt wel mee maar hebben goed gescoord vandaag. Tegen een uurtje of 1 besluiten we eerst wat te gaan eten en richting ons hotel te rijden. Het regent af en toe nog een paar druppels. Aangekomen bij het strand gaan de kinderen lekker snorkelen en surfen. Beide hebben een bodyboard gekregen en vinden niets leuker om in de golven te spelen. Tegen een uurtje of vijf gaan we terug naar het hotel om te douchen en om te kleden. Vanavond gaan we lekker Italiaans eten. Favoriete eten van Kirsten. Wanneer we naar buiten lopen GIET het wederom. Na het eten gaan we nog langs wat shops waar ze allerlei souveniers verkopen. Wij vrouwen vinden dat altijd leuk!

Vanmorgen hebben we weer lekker uitgeslapen. Het was zeker 07.15 uur. Martin is er op uit gegaan voor ons ontbijt terwijl wij ons klaar hebben gemaakt voor de Hanauma Bay. Ja we gaan het vandaag weer proberen. Het is behoorlijk bewolkt maar dat laat de pret niet drukken. Aangekomen bij Hanaumabay (08.15) zijn we niet de enige.... Rijen met aziaten...

Dat had ik nog niet verteld maar er zijn hier een partij aziaten... Koreanen, chinezen, japanners ga zo maar door. De bewoners op dit eiland lijken ook meer op aziaten. Hawaii ligt net zo ver van Azie als vanaf Amerika.

We rijden naar de baai toe. Parkeren kost 1 dollar...dat valt mee. Entree kost 7.50 pp....En een rij voor de kassa..... Blijkt de baai al vanaf 06.00 uur open te zijn en dit dus de drukste dag te zijn. Aangezien het ook nog erg bewolkt is besluiten we naar het Noorden te rijden. Daar is een mooie waterval en onderweg kunnen we het landschap goed bekijken. Het begint weer te regenen... Steeds harder. Nou het heeft geen zin om met deze regen naar het Noorden te rijden dus laten we maar weer gaan outletten... Weer leuke dingen gescoord voor ons allen. Bij levis hadden we 3 spijkerbroeken, 1 korte broek en een leren riem voor Martin voor 100 euro. Daar heb je thuis dus nog geen 1 broek voor. Ook bij Guess en Tommy Hilfiger wordt er nog het een en ander gekocht en o ja ik heb weer twee paar schoenen gekocht of waren het er inmiddels al drie?

Tegen een uur of twaalf gaat de zon weer schijnen... lekker wat eten en we zetten ons ritje naar het Noorden voort. Onderweg prachtig landschap, GROEN GROEN, ja dat komt dus door die regen. Aangekomen bij de waterval, blijkt ook het gebied rond de waterval ook voor onderhoud gesloten te zijn. We kunnen tot de laatste brug lopen maar moeten wel het volle pond betalen. Normaal kan je bij die waterval ook zwemmen wat nu dus ook niet kon. Nou zo gek zijn we niet.... 38 dollar voor iets wat gesloten blijkt te zijn.

Na wat foto's en video opnames gemaakt te hebben rijden we naar een idylissch strandje. Daar aangekomen pakken de kinderen hun bodyboards en gaan lekker in de branding spelen. Af en toe wisselen ze dat af met snorkelen. Na een kleine drie uurtjes besluiten we richting huis te gaan, we moeten tenslotte nog een uur rijden.

We rijden nog geen 5 minuten als we langs een ander strandje rijden.. zie ik daar nou schilpadden of zijn het grote keien.... Martin wil het toch zeker weten en zet de auto aan de kant en gaat kijken. Hij seint ons om te komen er liggen dus echt zeeschilpadden op het strand. Een probeert de zee weer in te komen maar moet wachten op vloed. Uiteraard wordt alles gefilmd en gefotografeerd.... Ja hier willen we natuurlijk ook wel gaan snorkelen wellicht dat er in de baai ook schilpadden zitten... please mogen we: dit is echt leuk. We waren net allemaal afgedroogd en omgekleed maar goed dan maar weer snel de zwemkleren aan en snorkelen maar. Het is natuurlijk een belevenis. Kirsten wil na een tijdje niet meer zij vind het best wel een beetje eng. Het zijn ook best grote beesten (1.40m lang x 1 m breed) Niels kan er geen genoeg van krijgen, toch besluiten we na een tijdje richting huis te gaan.

Thuis hebben we snel gedoucht want het was al weer 18.45 uur en er moest ook nog gegeten worden. Vanavond stond er thais op het menu. Kirsten wilde graag met stokjes eten en bij deze thai hebben ze lekkere sate. Niels en Kirsten hebben beide hun eten dus met stokjes op. Dit was echt de leukste dag volgens Kirsten..of dat nou kwam door de stokjes: ik weet het niet.