6e dag - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu 6e dag - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

6e dag

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

21 Juli 2012 | Verenigde Staten, Williamsport

We gaan het leren, vanmorgen uitgeslapen tot 07.45 uur.

Ik moet nog even terug naar gisteren. Gisterenavond liggen we in bed, ik overdenk de dag, tot ik tot de ontdekking kom dat we een tas missen van Levi´s. We hadden daar twee hele leuke spijkerbroeken gekocht voor Niels voor $ 31.16. Daarna zijn we naar de Nike Store gegaan waar de kinderen altijd als gekken tussen alle schoenen staan te zoeken. Niels heeft toen zijn tasje neergezet en deze daar ook laten staan! Al met al dus dure broeken……

Na het ontbijt pakken we alle spullen weer in en rijden naar Letchworth State Park, The Grand Canyon of the East. De weg er naar toe is al prachtig, heel bosrijk en groen. Onderweg komen we ook twee Amish jongens tegen met paard en wagen.

De Amish is een mennonitische, rigoristische protestantse geloofsgemeenschap in Noord-Amerika. Het zijn volgelingen van de Zwitser Jakob Amman (1644 - 1730) die in 1693 brak met de minder radicale mennonitische hoofdstroom. Door geloofsvervolgingen in Zwitserland gedwongen trokken veel Amish naar het platteland van de Elzas en de Palts. Kleine groepen kwamen in Nederland, Polen en Rusland terecht. Vanuit Europa emigreerden veel Amish-gemeenschappen vanaf 1737 naar Noord-Amerika omdat hun levenswijze in Europa vaak nauwelijks getolereerd werd. Anderen sloten zich in de loop der tijd weer aan bij de mennonieten of andere doperse bewegingen. Het aantal Amish wordt geschat op 230.000 tot 250.000. Door de traditioneel grote gezinnen groeit deze bevolkingsgroep anno 2012 nog steeds snel.

Rond tienen komen we aan in het park. Prachtig natuurreservaat, bosrijk en prachtige watervallen. We wandelen, maken foto´s en gaan weer door naar de volgende `fall`. Martin is zo geobsedeerd foto´s aan het maken en ziet onderwijl een steenarend rondzwermen. Die wil hij wel graag of op foto hebben. Zo graag zelfs dat hij met toestel en al zijwaarts loopt zonder te kijken. Gevolg: zijn elle boog tegen mijn slaap en zijn grote voeten bovenop de mijne….. Rond kwart over een besluiten we richting Williamsport te rijden. Dit is een rit van ruim 2,5 uur.

Goed half vier arriveren we in Williamsport. Na het uitladen van de bagage besluiten we lekker te gaan zwemmen. Kinderen vermaken zich goed in het water en Niels heeft gelijk aanspraak aan een jongen uit Cuba. Zo kan hij zijn engels alvast oefenen.

Om half zeven gaan we een hapje eten bij Olive Garden, een Italiaans restaurant. Na afloop lopen we nog een rondje en dan gaat Kirsten alvast naar bed. De dagen zijn best lang en vermoeiend en alvast vooruitlopend op New York (waar de ook de avonden lang zullen zijn) doen we ze hier nog maar bijtijds naar bed. Zelf liggen we uiteindelijk ook al voor tienen op een oor.

• 21 Juli 2012 - 05:06

Corry V Rijs:

wat leuk weer! het is hier nu 7 uur s morgens en het regent weer!wat fijn dat jullie zo genieten!het is hier erg stil hoor!dikke kus allemaal gr ma