Dag 7 Swaziland - Krugerpark zuid - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 7 Swaziland - Krugerpark zuid - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 7 Swaziland - Krugerpark zuid

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

22 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Komatipoort

We moeten er vroeg uit, want we hebben een safari gepland om 06:30 uur. De safari duurt maar iets meer dan 1,5 uur, maar de gids weet veel te vertellen. De omgeving is prachtig. Naast de verschillende antilope-soorten die we al gezien hebben, gaan we ook naar een afgeschermd stuk, waar Roan-antilopen zijn. Dit is een zeldzaam soort, die bijna verdwenen is in dit deel van Afrika en via een programma weer terug in de natuur worden gebracht. Ook zien we de springbok (thompson gazelle), die ook nog nauwelijks in het wild in dit deel van Afrika voorkomt. Verder komen we nog wat kraanvogels tegen en ander wild. Geen spektakel, maar wel mooi. Na een stevig ontbijt en een frisse douche gaan we op weg naar onze volgende lodge "buckler's Afrika". Vlak bij komatipoort en de zuidelijke ingang van het krugerpark. Rond drieën komen we er aan. We krijgen een complete villa voor ons alleen. 2 grote slaapkamers met ieder een prachtige badkamer, inclusief een buitendouche, een grote kamer en keuken. Een groot terras met een tuin en zicht op de rivier. De rivier is tevens de afscheiding met het krugerpark. We blijven de rest van de middag daar, want de kinderen nemen nog een duik (in de middag is het even zo'n 25 graden) en wij genieten van het uitzicht op de natuur. We zien olifanten met een jong een lekker duik nemen in de rivier. We zien een kudde gnoes en impala's. En direct onder ons horen we het hoge gras knappen en blijkt een kudde buffels flink te staan grazen. En dit allemaal vanuit onze tuin. Wat wil een mens nog meer. 'S avonds in het donker moeten we erop uit, want eten gaat niet op onze lodge. Op aanwijzing van onze lodge gaan we eten bij een lodge 3 km verder. Wij gaan voor 3 gangen en uiteindelijk hoeven we nog geen veertig euro af te rekenen. Heerlijk eten voor weinig geld en een villa met uitzicht op de wilde natuur. Het kan niet beter. Vroeg naar bed, want morgen worden we 05:45 uur opgehaald door onze gids voor een volle dag safari.