Dag 13 Madi a thavi - Nungubane (Welgevonden) - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 13 Madi a thavi - Nungubane (Welgevonden) - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 13 Madi a thavi - Nungubane (Welgevonden)

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

28 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Welgevonden

Vandaag gaan we op tijd weg naar onze volgende bestemming, Nungubane in het privéreservaat "Welgevonden". We moeten ons voor 13:00 bij de gate melden, om opgehaald te worden en de middag gamedrive nog te kunnen doen. De bestemming ligt midden in het wildreservaat en ook de laatste 16 kilometer naar de gate is over onverharde weg. Tegen achten rijden we weg, na een vroeg ontbijt. De reis verloopt voorspoedig, maar op het einde moeten we toch nog met de lodge bellen, want we vermoeden dat de TomTom ons niet helemaal goed stuurt naar de definitieve bestemming. Aangekomen bij de gate laden we de koffers, die we nodig hebben, uit en de rest laten we in de auto achter. We worden opgehaald in een jeep door Sky, die van de lodge de manager is. Onderweg naar de lodge komen we al het nodige wild tegen, waaronder giraffen, antilopen en de eland. De laatste hadden we nog niet gezien, dus weer een haakje zetten. Sky verteld dat er 3 commerciële losgeslagen zijn in het park en iedere lodge mag niet meer dan 10 gasten hebben en maximaal 7 stafleden. De rest van de huizen zijn in privébezit in het reservaat. Aangekomen bij de lodge staat de voltallige staf te wachten om zich voor te stellen en met doekjes om je op te friseen. De koffers worden naar het huisje gebracht en wij krijgen een rondleiding. De kinderen hebben een eigen huisje en wij ook. Beide een prachtig uitzicht over het wildreservaat en een meter of 25 van elkaar. We hebben nog snel een kleine lunch. En dan maken we ons klaar voor de middag-gamedrive. Lazerus is onze gids en zal dat ook de daaropvolgende 3 gamedrives blijven. We zien weer veel soorten wild en ook ditmaal de nodige vogels. Mooi om ook nog wat afwisselende plaatjes te schieten. Na de gamedrive staat er weer een staflid klaar met doekjes om je op te frissen. Alles is tot in de puntjes verzorgd en we voelen ons als een vorst in Frankrijk. De lodges zijn geweldig, het personeel, de locatie en het eten. We gaan na het avondeten snel naar bed, want de volgende ochtend is het om 06:00 uur verzamelen voor de volgende gamedrive.