Dag 14 Nungubane (Welgevonden) - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 14 Nungubane (Welgevonden) - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 14 Nungubane (Welgevonden)

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

29 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Welgevonden

Om 06:00 staan we paraat. De kinderen hebben in hun eigen huisje geslapen en staan mooi op tijd op. Nog wat thee en koffie en dan weer op pad. Al snel stuiten we op een mannetjesleeuw die we een tijdje blijven volgen. Plotseling stop hij en duikt hij in elkaar. Dan een explosie van kracht en we zien een wrattenzwijn op de vlucht gaan. De leeuw mist hem op een haar. Jammer voor ons, want anders waren we getuige van een heuse "kill". Maar gelukkig voor het wrattenzwijn, want die mag weer even langer leven. We komen de nodige dieren tegen en het blijft mooi en opwindend. We hebben een snelle bite als ontbijt in de Bush Bush en verloven weer onze weg. We zien veel soorten dieren, maar helaas geen luipaard meer. Dan komen we terug bij de lodge en hebben een uitgebreid ontbijt. Tijd voor douchen en chillen. Heerlijk zo tussendoor op een geweldige locatie een paar uurtjes rust en ontspanning. Na de lunch gaan we voor de middag gamedrive, die net als gisteren weer in het donker eindigt. In het donker, zie je niet zoveel, maar de gids schijnt met een grote schijnwerper door de Bush en herkent aan de reflectie van de ogen (hoogte en afstand tussen de ogen), bijna feilloos om welk dier het gaat. Indrukwekkend. Het heeft toch wel wat ini het donker en op het einde spotten we nog een leeuw. Waarschijnlijk die van vanmorgen. Terug bij de lodge aangekomen, weer dezelfde ontvangst en wederom een prima diner. Trudy gaat Kirsten alvast naar bed brengen en Martin en Niels gaan nog even foto's maken van de prachtige sterrenhemel. De Melkweg is overduidelijk te zien en zo'n zuivere heldere sterrenhemel krijgen we waarschijnlijk nooit meer te zien. Prachtige foto's kunnen we maken. Bijna niet echt. Dan weer snel gaan slapen, want morgenochtend weer een gamedrive and morgen rond lunchtijd helaas weer weg. Het rondje Zuid-Afrika loopt op zijn einde.

• 03 Augustus 2016 - 22:15

Corry V Rijs:

zo zit weer te genieten van de mooie verhalen!wat hebben jullie veel gezien en genoten! gr maxxxx