Dag 15 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 15 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 15 New York

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

We staan vroeg op. Martin haalt alvast de pasjes New York Pass, voor de Hop on Hop Off bus en alle bezienswaardigheden. We ontbijten in het hotel, de Courtyard Time Square West en gaan daarna snel de bus pakken richting Manhattan Downtown voor een bezoekje aan het vrijheidsbeeld. Wat een massa tourisme en verkeerschaos. We komen om 11:30 bij de halte voor de overtocht naar het vrijheidsbeeld. De rij voor de tickets op te halen met een pas is ongekend lang. De rij om de overtocht zelf te maken is nog langer. We gaan op zoek naar alternatieven. We besluiten om de gratis Ferry naar Staten Island te nemen, ook omdat Niels de overtuiging had dat Staten Island het eiland can het vrijheidsbeeld is. We zitten erop, maar hij vaart er mooi langs af naar Staten Island en dat is dus niet het eiland van het vrijheidsbeeld.... Maar goed, we hebben een mooi zicht op het vrijheidsbeeld gehad, tijd bespaart en geen kosten gemaakt. Op naar Ground Zero, wat tegenwoordig een gewoon openbaar park is. Geen toegangsproblemen zoals 5 jaar geleden. En een World trade center gebouw (one World) wat nu af is. Allemaal weer even indrukwekkend als 5 jaar geleden. Nu "snel" terug naar het hotel om daarna op weg naar de pier in de haven in Midtown te gaan. Het verkeer zit zo tegen dat de bus er wederom 1,5 uur over doet. We zien veel onderweg, maar efficiënt is het niet die bus. We gaan in een Hurry up via het hotel nog wat eten bij de Panda Express. Dan op tijd naar de pier voor de "Harbor Light Tour". We zijn op tijd, het weer is mooi en 19:00 varen we uit. We kunnen mooi de skyline van Manhattan en het vrijheidsbeeld nog bij daglicht fotograferen. Als we aan de andere kant van Manhattan zijn begint het donker te worden. En nu dus de skyline van Manhattan bij donker met lichtjes. Erg mooi en indrukwekkend. Om negen uur meren we aan na een indrukwekkende boottocht. We besluiten in ons enthousiasme ook nog de Empire State Buldimg te gaan doen. Ervan uitgaande dat het niet meer zo druk zal zijn op dit tijdstip. Uiteindelijk is het allemaal drukker dan voorzien en staan we tegen elf uur op het gebouw. Een prachtig uitzicht over Manhattan in het donker met overal lichtjes. Geweldig. Moe maar voldaan gaan we rond middernacht naar het hotel. Morgen weer een enerverende dag. We besluiten Rockefeller morgenochtend om 08:30 te skippen, om iets meer rust en slapen in t bouwen.