Dag 27 Curacao, zon, strand, zee en snorkelen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 27 Curacao, zon, strand, zee en snorkelen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 27 Curacao, zon, strand, zee en snorkelen

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

07 Augustus 2017 | Curaçao, Willemstad

We slapen lekker uit. Ontbijtje halen bij de AH, die 10 minuten rijden hiervandaan zit. Tegen half elf rijden we weg naar Playa Grandi. We hadden gehoord dat daar de kans op snorkelenmet zeeschildpadden vrij groot was. Na een uurtje rijden hebben we het gevonden. Een kiezelstrand en wat toeristen, allemaal Nederlanders. Trudy is nog wat wagenziek, dus die blijft nog even aan de kant. Kirsten, Niels en Martin gaan alvast het water in. Onder de steiger zitten al grote scholen vissen. Prachtig. We snorkelen wat verder en al snel hebben we de eerste schildpad gevonden. Martin snorkelt met hem mee en samen gaat hij met de schildpad dwars door een donkere bol van vissen heen. De school opent zich als een schuifdeur om ons er doorheen te laten. Niels roept Martin, want er wordt een nog grotere zeeschildpad gespot. We snorklen met de schildpad mee en komen op den duur bij een plek waar er nog drie van een vis zitten te eten. Martin besluit daarop Trudy te halen. Dit mag ze niet missen. Dan zijn we met zijn vieren bij de schildpadden. Schitteren en we komen heel dichtbij. Vlak daarbij is ook een grote wolk van vissen. We besluiten een beetje ermee te gaan spelen door er in te zwemmen en dit te fotograferen en te filmen. Het is prachtig. Net een natuurfilm waarin wij de filmers en hoofdrolspelers zijn samen met de immense school van vissen (tiental duizenden vissen). Na bijna 2 uur in het water te hebben gelegen, besluiten we om terug te gaan en een ander strand op te zoeken, waar je wel in het zand kan liggen. Een ervaring rijker, die niet gauw meer geëvenaard wordt. Het volgende strand is de "kleine knip". Prachtig en idyllisch en we genieten er volop van. Tegen half vijf besluiten we om huiswaarts te gaan. Uurtje rijden, douchen en dan lekker Thais gaan eten. 's avonds in het restaurant komt Lee Towers met zijn vrouw binnen om een hapje te eten. Hij groet ons vriendelijk en onder het eten proberen wij de kinderen nog bij te brengen dat deze man echt een grote beroemdheid is en al 40 jaar lang een grote zanger van Nederland is en mister Feyenoord. Als we weg gaan wenst hij ons nog een goede thuiskomst en wij hem smakelijk eten. We hebben nog de grootste lol omdat Niels bij binnenkomst van Lee Towers aan ons vraagt hoe wij zien dat het Litouwers zijn (dus mensen die uit het land Litouwen komen). Bij thuiskomst gaan de kinderen nog even zwemmen en dan lekker naar bed.

• 09 Augustus 2017 - 11:02

Corrie:

wat lig ik in n deuk om die niels!!1 o hoor het hem steeds zeggen heerlijk! ja zit er weer bijna op he? jammer voor jullie!maar ik vind toch wel weer fijn hoor! goede reis en tot vrijdag! kussssssssssssss