Dag 6 Yellowstone Grant village naar Cooke City - Reisverslag uit Cooke City-Silver Gate, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 6 Yellowstone Grant village naar Cooke City - Reisverslag uit Cooke City-Silver Gate, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 6 Yellowstone Grant village naar Cooke City

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

17 Juli 2017 | Verenigde Staten, Cooke City-Silver Gate

We doen het iets rustiger met vroeg opstaan dan de andere dagen. Na gepakt te zijn gaan we rond 08:00 op pad. We rijden nog even langs de "Old Faithful" om te kijken of er nog geisers op spuiten staan en om een ontbijtje te scoren. Ontbijt is er erg duur, maar we moeten tenslotte ook wat eten. Op dit geiser terrein is verder binnen een uur niet zoveel activiteit, dus we besluiten op weg naar Cooke City, naar de geisers te gaan die we gisteren vanwege de drukte hebben over geslagen. De eerste is bij het "Biscuit Basin". Daar is onder andere de Sapphire-Pool. Wederom prachtig. Daarna rijden we naar de "Grand Prismatic Spring". Hij doet zijn naam wel eer aan. Zo'n beetje alle kleuren van de regenboog komen er in voor en de "Spring" (bron) is enorm groot. We rijden nog een keer door de "firehole lake drive" in de hoop dat we de "Great Fountain Geyser" nog actief kunnen zien. Natuurlijk met een frequentie van 13 uur was dat ijdele hoop. We gaan verder om onderweg ook nog de "Tower fall" mee te pakken. Daar aangekomen hebben we net een zwarte beer met 2 jong mis gelopen. Jammer. We gaan naar de waterval en ook deze is weer mooi. Het landschap onderweg is prachtig en erg variërend in Yellowstone. Van groene valleien tot hoge beboste bergen of kale rotspunten. We rijden door de Lamar Vallei, die bekend staat om het vele wild. We zien dan ook al snel grote kuddes Bisons en een stuk verder staan ze zelfs bijna op de weg. We komen in de loop van de middag aan in ons hotel "Soda Butter Lodge" in Cooke City. Het dorpje is een echt Amerikaans dorpje wat zelfs nog een beetje in het wilde westen stijl is. We eten in het hotel, lekker vet Amerikaans. 's Avonds na het eten gaan we nog een keer door de Lamar vallei. We zien enkele herten, uiteraard Bisons en we komen op een parkeerplek waar veel mensen staan met een telescoop. Er blijken wolven aan de andere kant van de valdi te zitten. We mogen van een Amerikaan door een telescoop kijken en zien inderdaad een wolf die eet van een bison karkas. Al met al een geslaagde "safari". We gaan snel naar onze lodge en sluiten deze superdag op tijd af om morgenvroeg weer vroeg op "safari" te gaan.