Dag 10 Sheridan naar Hill City via Devils Tower - Reisverslag uit Hill City, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 10 Sheridan naar Hill City via Devils Tower - Reisverslag uit Hill City, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 10 Sheridan naar Hill City via Devils Tower

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Hill City

We slapen wederom weer wat uit en gaan na het ontbijt in het hotel, weer op pad. We rijden eerst naar "Devils Tower". De weg is hier weer glooiende grasvelden. Ongelofelijk de verschillen in het landschap binnen een afstand van enkele tientallen kilometers. Het is voornamelijk US Highways, dus het schiet lekker op. Na zo'n 2 uur rijden verandert het landschap alweer naar licht bergachtig en bossen met grasweiden. We zien de Devils Tower in de verte liggen en zijn nog niet zo onder de indruk. We besluiten bij aankomst toch maar het National Park eromheen in te gaan. Hoe dichter we erbij komen, hoe meer we onder de indruk raken. We parkeren onze auto en lopen een deel van de trail. Hij is erg indrukwekkend en enigszins misterieus. Geen heuvels eromheen en dan zo'n stijle berg. We lezen hoe het ontstaan is. Het is Magma die vast is geworden tot gesteente. En in de loop van miljoenen jaren is het gesteente eromheen door erosie en andere omstandigheden eraf gevallen. Voor de indianen is het belangrijke heilige plaats. Voordat we het park verlaten stoppen we nog op een inham bij een groot veld. Het veld blijkt vol prairiehonden te zitten. Wat een leuke beestjes zijn het toch. Liggend knagen aan het gras of juist net staand op de achterpoten peuzelen. We kunnen goede foto's van die schattige beestjes maken. We vervolgen onze weg weer verder naar Hill City, wat in het "Black Hills National Forest" ligt. Het wordt inmiddels onze vijfde staat die we aandoen. Eerst Utah, Idaho, Wyoming, Montana en nu South Dakota. We rijden vanaf de noordkant Black Hills National Forest in en wederom verbijstert het landschap ons. Bergachtig met vele bossen en een aantal grote meren. Wel redelijk toeristisch voor de Amerikanen, maar het blijkt dan ook in de winter populair te zijn als wintersport gebied. We komen wederom rond half 4 aan en gaan na het uitpakken nog even zwemmen en zonnen. Trudy draait nog even het laatste wasje. 's avonds gaan we het dorpje in om wat te eten en besluiten op tijd naar bed te gaan. Het wordt de laatste dag morgen om vroeg op te staan in de hoop nog wat wild te zien.