Dag 11 rondje Custers state Park & Rushmore Mnt. - Reisverslag uit Hill City, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 11 rondje Custers state Park & Rushmore Mnt. - Reisverslag uit Hill City, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 11 rondje Custers state Park & Rushmore Mnt.

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

22 Juli 2017 | Verenigde Staten, Hill City

We staan toch nog een keer vroeg op. Zes uur loopt de wekker af, half zeven ontbijten in het hotel en 07:00 karren maar. We hopen toch nog wat wild op de gevoelige plaat te scoren, die we nog niet goed genoeg hadden. We rijden het custers park in en de weg loopt door naald-rotsen. Rotsen die als naalden boven de rest uit steken. Onderweg zien we een hert, die in een mooie pose en dichtbij staat. Echter tegen de tijd dat we hem goed in het vizier hebben is hij al weer verder weg. De rit is mooi en we rijden door erg smalle tunnels door de rotsen. Dan gaan we een gebied met meer graslanden in. We komen de bizons tegen, maar die zijn voor ons niet meer bizonder.... Ook een aantal "Pronghorns" tegen, maar die zoeken we ook niet meer. Helaas blijft spectaculair wild zich schuil houden voor ons. We besluiten om onze rit naar de "wildloop" in de richting van Rushmore Mountain te zetten (de berg met de 4 presidentshoofden uitgehouwen in de wand). Het is er zo druk dat we besluiten om genoegen te nemen met de foto's van buiten het park en rijden door naar "bear-country". Daar rijd je door het landschap waar wel beren zitten. Daar aangekomen, mochten we maar liefst 62 dollar afrekenen om naar binnen te rijden. Al snel blijkt het een beetje Beekse Bergen te zijn, maar dan met de dieren uit Noord-Amerika. Beren, wolven, Bighorn-sheeps, Mountain-lion (bergpoema), wolven, elken, etc. We kunnen in ieder geval de ontbrekende plaatjes schieten van de dieren, die we wel gezien hebben, maar niet goed op de foto hebben kunnen krijgen. We vertellen thuis gewoon dat de plaatjes in het wild geschoten zijn, ha, ha. In de middag rijden we weer naar het Best Western Pike inn Hotel. 's avonds eten we weer bij Desperados en tegen tien zijn we zo moe, na zo lange dag, dat we lekker gaan slapen.