Dag 16 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 16 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 16 New York

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

We slapen een beetje uit. De Rockefeller slaan we voorlopig over, dus we hebben de tijd om ons aan te melden om 11:00 voor een begeleid fietstochtje "Central Park". De gids is een beetje aparte Amikaan en het zou me niet verbazen als hij cocaïne gebruikt. Hyper-actief, soms vlijmscherp en verdwaasd uit zijn ogen kijkend verteld hij heel veel over het park en de bijzonderheden. Duidelijk wordt dat het park heel veel gebruikt is in een groot aantal bekende films. Het park is maar het derde grootste park van New York, maar omdat het al zo oud is heeft de natuur zich ontwikkeld tot een grote diversiteit. De Tour is wel leuk en interessant, maar zeker geen must voor mensen die voor de eerste keer naar New York gaan. We hebben de fietsen voor de rest van de dag gehuurd en maken na een Mac, onze eigen Tour.. Eerst nog even het Central park op plekken waar we nog niet zijn geweest en dan gaan we langs de gehele westkant van Manhattan naar Downtown Manhattan. Het is een prima fietspad en de rit is mooi en anders dan door het hectische verkeer. We gaan net voor het "World trade center" dwars door downtown Manhattan naar de Brooklyn Bridge. Ondanks dat er een fietspad ligt op de Brooklyn Bridge blijft het een uitdaging met de massa mensen, die over de Brooklyn Bridge lopen. Veel meer dan 5 jaar geleden. Het lijkt erop dat het toerisme in New York sterk is toegenomen. Aan de andere kant komen we aan bij de "icefactory". Een ijssalon onder de Brooklyn Bridge met het beste iis van New York. We moeten de fietsen voor zeven 's avonds terug brengen bij de locatie vlak bij de Brooklyn Bridge aan de Manhattan kant. Dus wederom de brug terug over. We leveren ze ruim op tijd in en kunnen nog mooi de Hop on Hop Off bus terugnemen met het kaartje van de dag ervoor. We stappen om half acht uit op Time Square en zijn zo moe van een dag fietsen. We besluiten dan ook om, na bij een Italiaan gegeten te hebben, naar het hotel terug te gaan om op tijd het bed op te zoeken. Dan maar geen Rockefeller meer. Die hebben we tenslotte 5 jaar geleden al gehad. De volgende dag zitten we alweer om 05:15 's morgens!!! voor onze vlucht naar Aruba.