Yosimite National Park - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Yosimite National Park - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Yosimite National Park

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

23 Juli 2011 | Verenigde Staten, Fresno

Vanmorgen toch nog tot half acht kunnen slapen. Kirsten wordt wakker met een blauw oog. Aangezien het open was hadden we er een betadine pleister opgeplakt voor het ontsmetten en bescherming tijdens het slapen. Haar ooglid wordt blauw en ook onder haar oog. Niels weet niet wat hij voor haar moet doen. Hij vindt het zo zielig! Vannacht stond tie ook te trillen naar haar bed, stil maar Kirsie....

Vandaag gaan we naar Yosemite National Park. Ook dit is weer anderhalf uur rijden. Inmiddels hebben we de 2000 km al gepaseerd, maar we hebben de kinderen nog niet een keer hoor klagen. Ze doen het wat dat betreft zo goed. Ze vinden alles leuk wat we doen.

Aangekomen bij het park staan we al in de file voor de kassa's. Ja hier moet je overal entreegeld betalen. Voor dit park is het 20 dollar(je betaald per auto) Bij binnenkomst besluiten we direct de kant van de watervallen op te gaan. De eerste stop geeft een prachtig uitzicht over de vallei en in de verte een waterval. Bij de volgende stop komen we bij de eerste waterval (nummer 7 op de lijst met de hoogste waterval ter wereld) Ook hier weet je weer niet wat je ziet. Prachtig. We kunnen bijna onderaan de waterval komen en voelen het waterspetters op ons. Onderaan de waterval is een beekje waar de kinderen lekker met hun voeten in het water kunnen spelen. Na een tijdje besluiten we verder te gaan. Tot dat we in een file terecht komen. Deze file blijkt tot aan de volgende waterval te reiken Pff wat een drukte. Het is natuurlijk zaterdag en er zullen ook veel Amerikanen zelf zijn. Er zijn in dit park ook heel veel campings. Vanwege de drukte besluiten we na een aantal foto's en films vanuit de auto van de 5e hoogste waterval ter wereld door te rijden. We hebben tenslotte vanuit de auto van het uitzicht kunnen genieten. Na een tijdje zetten we onze auto aan de kant en gaan te voet verder langs het water. De kinderen gaan weer lekker met de voeten het water in terwijl Martin foto's en video maakt. Ik let op dat ze er niet te ver in gaan, want er staat behoorlijk wat stroming en het water is echt ijskoud. De natuur hier is zo overweldigend, zo groen zo groots.Niels zei vandaag: hoe moet ik dit nou thuis vertellen? Dat kan toch niet mam! Deze vakantie is zo leuk en mooi daar heb je minimaal een week voor nodig om alles te vertellen. Lief he

Zo rond vijf uur zijn we weer terug in ons hotel. Omdat we Kirsten niet willen laten zwemmen met haar oogwondje besluiten we direct de douchen en vroeg te gaan eten. De kinderen willen graag bij de Olive-garden eten. Vorig jaar zijn we daar in Florida ook een aantal keer wezen eten. Dit is een Italiaan. Echter was hier weer 45 min wachttijd. Dan maar naar de chinees. Deze was door een locale vrouw aanbevolen.

Morgenochtend gaan we hier eerst nog even lekker aan het zwembad liggen en alvast de koffer voor Hawaii in orde maken. In principe willen we niet alle bagage meenemen en proberen dit in het hotel in San Francisco te laten. Mocht dit niet lukken dan huren we een locker op het vliegveld. We hoeven hier pas om 12.00 uur weg voor een rit van ongeveer 3,5 uur naar San Francisco. Aangezien het daar een stuk koeler is blijven we hier nog even zwemmen. Maandagmorgen vertrekken we dan met het vliegtuig naar Hawaii. Dit is een vlucht van ongeveer 5 uur.

• 24 Juli 2011 - 12:45

Laura Van De Ven:

Wat een verhalen, zeg! Daar is denk iedereen wel jaloers op. Ben ook zeer benieuwd naar de foto's!

Wel vervelend van Kirsten's oog. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van.

En morgen lekker naar Hawaii! Ook daar weer heel veel plezier

xx

• 24 Juli 2011 - 16:20

De Bergjes:

Wat schrikken zeg over Kirsten. Hopelijk gaat het weer wat beter met haar.

Veel plezier in Hawaii. Jaloerss haha

Liefs,

De Bergjes

• 25 Juli 2011 - 06:54

Gabie:

hoi hoi

bedankt voor je jullie krabbeltje voor riley zn verjaardag.....

kirtsen je krijgt de groetjes van riley en hij vindt t heel zielig voor je oog zegt ie.....hij gaat een tekening voor je maken!!!!

heel veel plezier nog en ik lees met plezier jullie verslagen

groetjes