Dag 13 Sabi Sands naar Ohrigstad, blyde-canyon - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 13 Sabi Sands naar Ohrigstad, blyde-canyon - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 13 Sabi Sands naar Ohrigstad, blyde-canyon

28 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Weer vroeg op voor onze laatste gamedrive in Sabi Sands. Helaas brengt de gamedrive niks meer nieuws, dus ook geen luipaarden. Mooi, leuk en een belevenis, maar niet waar we voor gekomen zijn. Dus na ontbijt en gepakt te zijn enigszins teleurgesteld, wat luipaarden betreft, naar Ohrigstad. De reis verloopt voorspoedig en we komen om 14:00 uur aan in the B & B hotel. We dachten in een gewone bed & breakfast te komen, maar het deed de naam echt eer aan. Royal Palm. Een prachtig hotel in Romeins/Toscaanse stijl en een gastvrouw die geweldig is. Prachtige kamers en we hebben het gelijk naar ons zin. We besluiten ‘s middags toch al wat van de panorama route te pakken en gaan naar de Echo-Caves. Het zijn druipsteen-grotten en we krijgen een half uur rondleiding. Een leuke afwisseling op de wildlife-belevenissen. ‘S avonds gaan we eten in het enige lokale restaurant, want het hotel serveert geen avondeten. Vandaar Bed & Breakfast. Ze geven wel aan dat er een bijeenkomst is van een motor-club. Op weg ernaar toe zegt Kirsten, als er maar geen mannen in leren jacken zijn. We komen eraan en er staat harde muziek op en alleen maar grote zware mannen met leren jacks. Kirsten kan wel bijna janken en wil helemaal niet. Maar we moeten, want we moeten tenslotte iets eten. We bestellen wat en krijgen te eten tussen de rokende “ hells angels”. Het eten is niet te eten en we besluiten dan ook weer snel af te rekenen en weg te gaan met een redelijk lege maag. In ieder geval weer een ervaring rijker. En dan lekker gaan slapen met de rook nog in onze kelen....