Dag 24 Tourtochtje Mauritius - Reisverslag uit Pereybèré, Mauritius van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 24 Tourtochtje Mauritius - Reisverslag uit Pereybèré, Mauritius van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 24 Tourtochtje Mauritius

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

08 Augustus 2018 | Mauritius, Pereybèré

We rijden op tijd weg na het ontbijt. 09:15 rijden we naar het zuiden van het eiland. Wij zelf zitten in het noorden. Wij rijden naar Charamel. Het verkeer is vertragend en het rijden op het eiland is niet plezierig. Na ruim anderhalf uur voor 78 kilometer komen we bij de locatie aan waar we een waterval is en gekleurde heuvels. We komen eerst aan bij de waterval. Het is een erg mooie waterval, de Chamarel waterval. De valhoogte is 100 meter, maar de omgeving en de ligging is misschien nog wel mooier. Het maakt een prachtig totaal plaatsje. Daarna gaan we door naar de gekleurde heuvels. Het moeten 7 natuurlijke zandtinten zijn, die natuurlijk ontstaan zijn. Bij aankomst komen we bij een heuvel die qua oppervlakte niet groter is dan een groot weiland. Het is erg mooi en vast bijzonder dat het zo natuurlijk ontstaan is, maar al met al hadden we het toch iets groter verwacht. We zitten in de buurt van Mont de Brabant en besluiten dus die gelijk meet te pakken. Mont de Brabant is een historische berg, die in de tijd van de slaven een grote betekenis heeft gehad. De gevluchte slaven dachten bij aankomst van de Nederlanders dat ze opnieuw opgepakt gingen worden en besloten een aantal slaven zich in wilde paniek zich van de berg te gooien. Verder zou vanaf deze berg in zee een soort van onderzeese waterval te zien zijn. Dit is natuurlijk niet zo, maar door de stroming en het kleur van het slib geeft het vanaf boven wel dat zicht. We kunnen de plek wat moeilijk vinden, maar met wat vragen komen we uiteindelijk bij de plek waar je de berg op kan lopen. We gaan dan vol goede moed op pad. 3,7 kilometer lijkt niet veel, maar bergopwaarts is dat toch stevig. Onderweg en bij de subtop hebben we een prachtig uitzicht. De top is echt beklimmen en zonder begeleiding onverantwoord. We besluiten dat dus niet te doen. We zien de stromingen, maar vanaf dit zicht zien we niet de beroemde onderzeese waterval. Misschien ligt het ook aan de tijde van de zee. De uitzichten zijn in ieder geval prachtig en spectaculair. Bij terugkomst bij de auto blijkt het al inmiddels alweer 16:00 uur te zijn. We besluiten op de weg terug toch nog even naar het strand Flic en Flac te gaan. Dit strand staat ook genoemd in de topstranden, dus moeten we het ook gezien hebben. Het is mooi, maar niet echt mooier dan ons Trois aux Biches strand, wat overigens ook genoemd wordt als topstrand. We gaan nog wat snorkelen en ondertussen gaat de zon al bijna onder. We fotograferen en filmen de zonsondergang wat verbazingwekkend snel gaat. Op de weg terug besluiten we een Mac Donald als avondeten te nemen. Bij thuiskomst nog even chillen en douchen en dan lekker naar bed, na een schitterende dag.