Dag 7 Kanchanaburi - Bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 7 Kanchanaburi - Bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 7 Kanchanaburi - Bangkok

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

27 Juli 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Ook vandaag kunnen we weer op ons gemak doen. Vandaag reizen we namelijk weer terug naar Bangkok. Daarvandaan stappen we op de nachttrein naar Chiang Mai. Chiang Mai, ook wel geschreven als Chiangmai, is de op een na belangrijkste stad van Thailand en ligt zo’n 700 km ten noorden van Bangkok. Het is de poort tot het omringende berggebied dat doorloopt tot in Birma en Laos. Deze “roos van het noorden”, zoals Chiang Mai bekend staat telt 180.000 inwoners en heeft zijn eigen cultuur, sfeer en tradities. Chiang Mai aan de oever van de Ping rivier in een groene vallei aan de voet van de heuvels en kijkt uit over de bergen in het noorden.

Na het ontbijt gaan de kinderen nog even kanoën en waterfietsen, ik ga de spullen inpakken. Rond half een gaan we lunchen. Het is best druk in het restaurant en de obers hebben het er maar druk mee. Zijn ze normaal met z'n tienen en hangen ze een beetje, vandaag is met z'n vieren toch aanpoten. Rond half twee krijgen we dan toch eindelijk ons eten. De taxi komt rond twee uur, dus doorkanen. Wanneer we terug in het huisje zijn, wordt er geklopt. Er staat iemand van de receptie met de mededeling dat de chauffeur er al is en dat hij graag weggaat omdat het erg druk is onderweg. Wij zijn klaar, dus wat ons betreft geen probleem. Tegen twee uur rijden we dan weg. De reis gaat terug naar Bangkok. Het is inderdaad erg druk. We maken nog even een tussenstop om te plassen bij een benzinestation. Kirsten en ik gaan samen naar de dames toilet. Ik vond de vloer al zo nat en als ik het toilet binnenstap begrijp ik ook waarom. De bedoeling is, als je klaar bent dat je een pannetje water schept ipv wc-papier te gebruiken. Terwijl ik Kirsten help worden mijn voeten wel erg nat. De dame naast ons in het toilet is naarstig bezig met haar derriere schoon te maken. Ze gooit het water door het hele toilet. Na deze stop gaan we weer snel verder en uiteindeljk arriveren we pas rond kwart over zes in Bangkok. De trein staat al klaar. Hij vertrekt pas om 19:35u, dus we zijn ruim op tijd. Nog even wat donuts voor onderweg gekocht, geld gepind en we zijn er klaar voor.
We lopen langs alle coupes. Wij moeten bij nummer 4 zijn, staat er op onze tickets. Terwijl we langs alle andere coupes lopen zijn we het er over eens dat het best meevalt. Ziet er goed uit. Eigen coupe met vier bedden (boven/onder). Maar helaas is het anders als we in coupe 4 komen. Het is smal, koffers passen bijna niet door de gangen. Het zijn stoelen. He! Ik weeg toch zeker dat we bedden hadden....we gaan eerst maar eens zitten en het even rustig tot ons nemen. We komen Nederlanders tegen, die we bij het fietsen in Bangkok tegen kwamen. Volgens hun worden de banken omgetoverd in bedden. We wachten het maar af. Het personeel is aardig en netjes. Martin en Niels bestellen nog een keer rijst. Niels heeft echt een mannetje die t aanpakt binnen. Hoe heter hoe beter! En hij blijft eten. Kirsten en ik nemen een donut en hebben dan wel weer genoeg. Rond half negen worden de tafels en stoelen omgebouwd tot bedden. Kinderen vinden het super interessant. Gaan lekker liggen lezen bovenin. Als we uiteindelijk willen gaan slapen, vind Kirsten bovenin toch wel een beetje eng. Martin besluit bovenin te gaan samen met Niels. Kirsten en ik liggen dus beneden. Het ligt ook best nog wel lekker ook. Kussentje, dekentje....af en toe is het warm, soms is het in een keer weer koud. Schudden doet het wel enorm. Elk half uur was ik wel even wakker. Kinderen slapen goed door, en vinden het een superieure ervaring. Ze zijn blij dat we nog eens zo'n rit hebben, dan van Bangkok naar Surat Tani als we richting te eilanden gaan.