Dag 9 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 9 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 9 Chiang Mai

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

29 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

vanmorgen na het ontbijt zijn we opgehaald door onze gids. Vandaag staat Doi Suthep op het programma. Wat Phrathat Doi Suthep (Thai: ดอยสุเทพ) is een boeddhistische tempel in de provincie Changwat Chiang Mai. De tempel wordt vaak Doi Suthep genoemd, al is dat feitelijk de naam van de berg waar hij op gebouwd is. De tempel wordt door vele Thai als heilig beschouwd. Hij geeft een prachtig uitzicht op de stad Chiang Mai en is in trek bij buitenlandse toeristen. Het is vanaf ons hotel ongeveer een kwartiertje rijden. Als we daar aankomen krijgen we de keuze om 360 treden naar boven te lopen of omhoog gaan met de lift. Wij kiezen met deze hitte voor het laatste. Zoals gezegd staat deze tempel op een berg. Je hebt dus een prachtig uitzicht over de stad. Gelukkig is het bijna onbewolkt, dus kunnen wij alles goed overzien. Na wat rondgekeken te hebben, foto's gemaakt en gefilm hebben gaan wij weer naar beneden. Nu nemen we wel de trap, 360 treden. Beneden staan allemaal weer kraampjes met hebbedingetjes en eten. Eerst zien ze poffertjes maar die blijken toch niet zo heel lekker te zijn. Dan maar een Wafel met chocoladesaus. De chauffeur staat ons al weer op te wachten. We gaan weer verder. We bezoeken nog een houtsnijwerk fabriek, waar ze de mooiste meubels en accessoires met de hand maken. Ook daar kijken we rond, als laatste gaan we nog naar een zilverfabriek en Thais zijde winkel. De man in de winkel probeerde ons natuurlijk van alles aan te smeren en heeft waarschijnlijk wel 100x Thais Silk, met de nadruk op de K en zijn tong op z'n bovenlip. Wij werden er in ieder geval heel lacherig van. Hierna gaan we richting het hotel, het is inmiddels 13:00u en we krijgen ook een beetje trek. We eten wat jn het restaurant op de hoek van onze straat. Tosti's, lekker Thais.....
'S middags blijven we lekker bij het zwembad. Boekje leze , kinderen spelen met andere Nederlandse kinderen, dus daar heb je geen kind aan.
Na het avondeten lopen er weer over de Night Market, heel gezellig. Na het eten van nog een ijsje hebben de kinderen het ook wel gehad voor vandaag.