Dag 1 Amerika en ABC-eilanden - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 1 Amerika en ABC-eilanden - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amerika en ABC-eilanden

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, Atlanta

Vanmorgen de wekker op 09:00u gezet. Beetje uitslapen M.b.t. komende tijdsverschil. De taxi komt pas om 13:00u dus we ontbijten eerst op ons gemak rond 10:30u. Bij het inchecken, krijgen we Kirsten niet ingecheckt, raar... Gebeld met de KLM en ook hen lukt het niet. Dan moeten we het maar bij de balie doen. Martin checkt voor de zekerheid toch nog even het esta-formulier van Kirsten (dat is haar visum) en wat blijkt ik hen in haar paspoortnummer een B aangezien voor een 8, of andersom. snel weer een nieuw visum aanvragen en dan kunnen we haar ook alvast inchecken.

Nog even de laatste wasjes draaien en na het ontbijt nog even de vaatwasser aan... Zo blijven we bezig tot dat de taxi voor de deur staat.
Rond 14:00u arriveren we op Schiphol. We kunnen gelijk doorlopen naar de incheckbalie van de KLM. Geen rijen zoals bij de gewone balies staan. Koffers inleveren en door de douane. Eerst gaan we naar de KLM lounge om wat te eten en even te relaxen. We hebben tijd zat want we vliegen pas om 17:00u.

Nog even een aantal boeken kopen, want dat hoort er ook bij en dan kunnen we instappen. Met onze priority tickets mogen we nu ook gelijk doorlopen en hoeven we niet in de rij te staan. We zitten met z'n vieren op 1 rij bijna vooraan in het vliegtuig.
de vlucht gaat zeer voorspoedig en met wat film kijken en lezen zit de 8,5 uur er snel op. Kirsten heeft zelfs nog even geslapen en heeft haar 2e keer eten zelfs niet op. Ze was net op tijd wakker voor het ijsje wat we daarna kregen.

Aangekomen op Atlanta moeten we eerst door de douane. De controle hier is redelijk uitgebreid. Vingerafdrukken en foto's worden er gemaakt, ook allerlei vragen worden er gesteld. Hierna gaan we de koffers halen en dan op naar de auto.
We hebben een mini-van gehuurd, dus aan ruimte geen gebrek.

Het hotel voor de eerste nacht ligt dicht bij de luchthaven. Het is maar een kleine 5 minuten rijden. Aangekomen, checken we snel in en gaan snel naar bed. Nederlandse tijd is het dan al 04:00u. Amerikaanse tijd pas 22:00u.