Dag 8 Safari in het krugerpark - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 8 Safari in het krugerpark - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 8 Safari in het krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

23 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Komatipoort

We worden stipt om 05:45 opgehaald. Onze gids is Dillan, bekend als de luipaardzoeker. In de jeep zitten nog 3 andere mensen. Dillan wil om stipt 6 uur het park in, want dan zijn we er vroeg bij om het jagende wild te spotten. We zijn maar net het park binnen of Kruist een hyena ons pad. Mooi, want die hadden we nog niet op ons lijstje staan. Na wat "gewoon wild" spotten we een sheeta met 2 redelijk kleintjes. Hij kruist ons pad op enkele meters afstand en de 2 jong durven de weg door het geluid van de auto bijna niet over te steken. Mooi om goede plaatjes te schieten. We zien op de foto's, bij het inzoomen, dat de moeder gewond is aan zijn voorpoot. Als zij het maar redt en de jong ook in leven kan houden. Helaas is dat ook de natuur. Na wat verschillende soorten wild spotten, gaan we naar een picknick plaats. Dillan gaat voor ons heerlijk roerei met toast, bacon, tomaat en uien maken. We schuiven het naar binnen en Kirsten heeft nog nooit zo lekker gegeten. Weer op weg naar het volgende wild. Olifanten, van heel dichtbij, giraffen, buffels, etc. Dan krijgt Dillan een melding binnen van een luipaard, die hoog op ons lijstje staat. Daar aangekomen zit de luipaard aan de overkant van een rivier. Behoorlijk ver weg en alleen maar goed waarneembaar met de verrekijker. Hij schuilt achter een steen onder aan de oever en ligt duidelijk klaar voor de aanval op impala's die wat willen drinken. Worden we getuige van den heuse "kill". Helaas ruiken de impala's op het laatste moment onraad en kiezen het hazepad. De luipaard blijft zonder prooi achter en we laten het voor wat het is. We vervolgen onze reis en blijven genieten van de dieren en de wildernis. Dillan vertelt veel over de dieren en we worden al echte wild-kenners. Na een late lunch gaan we langzaam richting uitgang, wat sowieso nog minimaal 1,5 uur rijden is. Onderweg komen we naast het "gewone" wild ook nog "en passant" vier neushoorns tegen. De Française bij ons in de jeep is laaiend enthousiast, want dat zijn haar lievelingsdieren. Om goed 5 uur worden na een lange enerverende dag afgezet bij onze geweldige villa op een geweldige locatie. 'S avonds weer goed eten tegen een lage prijs en vroeg naar bed. We moeten helaas morgen weer verder.