Dag 25 La Digue - boottocht & Anse source d'argent - Reisverslag uit La Digue, Seychellen van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 25 La Digue - boottocht & Anse source d'argent - Reisverslag uit La Digue, Seychellen van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 25 La Digue - boottocht & Anse source d'argent

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

09 Augustus 2016 | Seychellen, La Digue

Om 09:15 uur staan we bij de receptie klaar voor onze boottocht. We worden naar de haven gebracht en zijn de enige 4 op de boot. Het is een kleine boot, maar met twee grote powermotoren. Tijdens de tocht blijkt dat ook wel nodig te zijn, want de golven zijn stevig. We komen na een 20 minuten vaart aan bij het eiland felicitas. De begeleiding ziet een zeeschildpad op een afstand en hij duikt in het water en zwemt de zeeschildpad in de richting van de boot. Martin en Niels gaan ook met de snorkelspullen het water in en zwemmen met de schildpad mee. De begeleider pakt de schildpad bij zijn schild en houdt hem wat omhoog. Martin en Niels mogen hem ook even vasthouden. Goed voor de foto en video. Je kon merken aan de schildpad dat dit waarschijnlijk vaker gedaan wordt, daar hij redelijk rustig was. Daarna gaan we verder snorkelen. Trudy en Kirsten worden eerst aan de kant gebracht en daarna gaan we met zijn vieren snorkelen. Het is er mooi en we zien weer veel verschillende vissen, maar zoals al gezegd, we zijn al het een en ander gewend. Het echt spektakel blijft voor ons achterwege. Om een uur of kwart over elf gaan we weer aan boord en gaan naar het Coco-Island. We kunnen niet aan land en vanaf de boot is het snorkelen door de golven behoorlijk heftig. Trudy en Kirsten besluiten daarom ook aan boord te blijven. Dan gaan we weer terug richting de haven. Het was een leuke boottocht, maar in verhouding tot het geld was het eigenlijk veel te duur. Rond lunchtijd zijn we terug in het hotel. We pakken onze fietsen en laten de snorkelspullen voor wat het is. We gaan naar Anse source d'argent, 1 van de mooiste stranden van de Seychellen. Maar we moeten, om daar te komen, eerst door een national park voor een entreeprijs van omgerekend 6,5 euro P.p. Het national park is eigenlijk een lachertje, maar het strand daarentegen is absoluut de moeite waard. Overal granieten rotsen, witte strandjes tussendoor en kraakhelder water. Zo helder dat de vissen gewoon te zien zijn vanaf de bovenkant van het water. Het is er prachtig. Tegen vijf besluiten we weer naa het hotel teug te gaan voor een douche en daarna avondeten.