Dag 15 Van Orighstad naar Welgevonden Nungubane - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 15 Van Orighstad naar Welgevonden Nungubane - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 15 Van Orighstad naar Welgevonden Nungubane

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

30 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Welgevonden

We gaan na het ontbijt om 07:30 rijden. Het wordt een lange rit, zonder eeen stop want we moeten even wat tijd inhalen. Gelukkig komen we precies op tijd bij de Gate van het game-reserve “welgevonden” aan. We maken kennis met onze gids Kevin en naar het overladen van de bagage in de jeep gaan we op weg naar onze lodge Nungubane. Onderweg komen we al het nodige wild tegen, zoals neushoorns, giraffen en de nodige antilopen. We hebben ook direct een goede klik met Kevin.Bij aankomst staat het personeel klaar om ons te verwelkomen en we blijken ook nog de enige gasten te zijn. Geweldig. We krijgen weer het vakantie in het vakantie-gevoel. Iedereen is laaiend enthousiast en in euforische stemming. Lekker even lunchen relaxen en om 15:00 uur gaan we alweer op game-drive. Na het voor ons inmiddels al bekende wild komen we een groep cheeta’s tegen. Het blijken 3 broers en zussen te zijn en 1 vreemdeling op een klein afstandje. We hebben erg goed zicht op ze en kunnen geweldige foto’s maken. Op het moment dat de vreemdeling opstaat, zich uitrekt en meer in de buurt van de drie komt, lijkt het er even om spannen. Worden het een gevecht of taart de vreemdeling af. Dan besluit de vreemdeling op zijn gemak weg te lopen en is de spanning uit de lucht. Wij gaan ook weer verder en zien Giraffen, olifanten om de jeep en allerlei verschillend ander wild. Voordat we terug naar de lodge gaan komen we ook nog een troep leeuwen tegen. Helaas begint het al te schemeren en zijn ze op een behoorlijke afstand. Het lukt ons dus niet om nog goede foto’s van de leeuwen te maken. Bij terugkomst genieten we van een overheerlijk diner en drinken we met de gids nog een borreltje en babbelen we nog wat na. Een geweldige dag weer op ons meest favoriete vakantie-oord, Nungubane in Welgevonden. Een toppertje, zeker zo alleen met ons vieren.