The streets of San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu The streets of San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

The streets of San Francisco

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

01 Augustus 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen uitgeslapen tot 09.30 uur. We moeten weer wennen dat het hier 3 uur later is. (in hawaii was het pas 06.30 uur) Na het ontbijt rijden we richting de stad om onze auto te parkeren in de buurt van China Town. Dit vinden we snel en we zijn onze auto ook best snel kwijt. Aangekomen lopen we direct China Town in. Ik ben nog nooit in China geweest maar ik kan me voorstellen dat het er zo uit ziet. Na een tijdje besluiten we de cable car te nemen richting Fishermans Warf. Wij zijn alleen niet te enige helaas. We denken slim te zijn en nemen de cable car in tegenovergestelde richting. Dan kunnen we blijven zitten (denken we) Nou lekker niet. we moeten er uit en achter in de rij aansluiten - wachttijd 1 uur. Eerst dan maar wat eten.... maar de rij slinkt niet. Wij zijn niet voor een gat te vangen en lopen door voor een bus of tram. De tram is iedere keer ook zo vol dat hij de halte voorbij rijdt. Dan maar de bus, misschien dat we vandaag een cable car of bus kunnen pakken. En ja, onderweg komen we een behulpzame man tegen en die legt ons uit hoe er heen te gaan met de bus. Binnen een half uur zijn we er. Direct zijn we naar pier 39 gegaan want daar liggen de zeeleeuwen. Prachtig vonden de kinderen het (wij ook trouwens) Hiervandaan kan de Alcatraz en de Golden Gate Bridge ook goed zien. Na vele foto's en videaopnames gemaakt te hebben gaan we richting Fort Maison en Lombart street. Lombart street is een kronkelweggetje met hele mooie huizen. Dit weggetje wordt ook veel in films gebruikt. Na dit alles gezien te hebben lopen we richting Fishermans Warf voor het avondeten. Het is een flinke wandeling, want San Francisco is op heuvels gebouwd. Vanavond eten we in het Hardrock cafe want er moet weer een glas gescoord worden. In iedere grote stad die we bezocht hebben in de wereld, daar hebben we een glas van het Hardrockcafe gekocht.
Uiteindelijk weer met de bus en cablecar richting de auto. Uiteindelijk lagen we weer rond elven in ons bedje.