Dag 13 Chaing Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 13 Chaing Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 13 Chaing Rai

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

02 Augustus 2014 | Thailand, Chiang Rai

Vanmorgen weer heerlijk ontbeten. Dat hadden we niet verwacht. Het was niet uitgebreid, maar voor elk wat wils. Na het eten lopen we door de natuur rond de lodge en maken foto's. Rond half 10 komt Jacky ons weer ophalen. Vandaag gaan we richting Chiang Rai. Dit ligt heel noordelijk, tegen de grens met Myanmar(Birma) en Laos. We rijden een uurtje voordat we aankomen bij de hotsprings. Niels is weer niet lekker geworden in de auto, te laat naar bed eist zijn tol. Ook was hij vroeg wakker en heeft ook niet diep geslapen, door al het gekwaak en geritsel van de dieren. Ik geef hem een reistabletje en hij gaat met zijn voeten in het warme water zitten, net zo als wij. Na een tijdje lopen we even rond, gaan naar net toilet en zetten we onze reis voort. We rijden naar de witte tempel, Wat Rong Khun. Om de White Temple te bereiken moet je eerst over een brug die gebouwd is over de ‘put van de hel’. Beneden in de put bevinden zich vele mensenarmen die angstvallig uit de grond omhoog gestoken worden. In de White Temple zelf bevinden zich prachtige gekleurde moderne muurschilderingen met motieven van het Boeddhisme. De White Temple is ontworpen door de gerenommeerde Thaise kunstenaar Chaloemchai Khositphiphat en heeft een moderne architectuur. De aandacht voor details is opvallend. De White Temple is gebouwd in een stralend witte kleur om op deze manier de reinheid van Boeddha weer te geven. Het witte mozaïek glas dat gebruikt is slaat op de wijsheid van Boeddha. Terwijl wij er waren scheen de zo'n uitbundig op glas waardoor het prachtig schitterde. Hierna rijden we door voor de lunch. Jacky heeft voor ons een typische Thaise lunch besteld. We komen aan bij het restaurant " de Condom Cottage" speciaal opgezet om de mensen uit de buurt voor te lichten mbt geboortebeperking. De lunch is heerlijk, zelfs Kirsten zit goed te eten. Na het eten gaan we weer door. We gaan richting de Mae Kok Rivier. We gaan met een longtailboat varen. De rit duurt ongeveer 40 minuten. Dan komen we aan in een typisch Thais dorpje. We stappen aan wal en lopen er doorheen. Na een 20'minuten pakken we de boot weer terug. Hierna rijden we door naar ons hotel in Chiang Rai. Hotel La Luna. Het is dan ongeveer 4 uur. De koffers worden weer naar onze kamer gebracht. Uiteraard pakken we niks uit. Aangezien we 2 dagen offline zijn geweest gaan we allemaal even online. We douchen en nemen een tuk-tuk naar de stad. We maken het vanavond niet te laat, want de kinderen zijn moe van gisterenavond. We eten bij een Italiaan.

• 07 Augustus 2014 - 10:39

Corry:

zo goeiemorgen!voor jullie al middag! heb net bami gemaakt voor vanavond!het is hier weer zooo benauwd! jullie zijn nu op eiland he? lekker zwemmen en uitrusten!wat een reis joh!maar prachtig!!die van niels en kirsten met die boedda oo die vind ik zo mooi en lief!!het is hier niks hoor !zie alleen maar de b b buhhhhh!hoop dat jullie nog heel wat fijne dagen hebben en dan zie ik mn lieffies weer!gr en geniet er van! dikke kus vanmij!!