Dag 21 Kralendijk - Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 21 Kralendijk - Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 21 Kralendijk - Bonaire

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

06 Augustus 2015 | Bonaire, Kralendijk

Omdat het gisteren nog al laat is geworden, laten we de kinderen lekker slapen. Kirsten is rond 09:15u wakker en Niels rond 10:00u. Aankleden en dan lopen we voor ons ontbijt naar de Albert Heijn. Deze is nog meer Nederlands dan op Aruba. Daar kun je zien dat er veel Amerikaanse toeristen komen. Hier is echt alles Nederlands. Ze verkopen zelfs file, hagelslag en dubbelfris. E slaan het een en ander in, het is alleen jammer dat we lopend terug moeten met eigenlijk te zware tassen. Bij thuiskomst ontbijten we op het terras. Na het ontbijt gaan we naar het zwembad. Een prachtig zwembad, net gerenoveerd. S avonds helemaal uitverlicht. Onder water hoor je muziek. Langs het zwembad staan mooie bedden met dikke kussen. Wij gaan liggen op een plaats met uitzicht over de zee. Uiteraard zijn de snorkelspullen ook al meegenomen. Kinderen en Martin duiken gelijk de zee in. Ik blijf nog even achter, want ik heb gisteren iets gegeten wat me niet goed is gevallen. Ben heel de nacht misselijk geweest, en nog steeds heb ik een steen in mijn maag. Als ze terug uit het water komen zijn ze euforisch. Nog nooit hebben ze zo iets moois gezien. Het water is zo helder dat vanaf het zwembad de vissen kan zien zwemmen. Het zicht is ongeveer 25 meter ver en een meter of 5 diep. De mooiste gekleurde vissen zwemmen hier. In de middag, Kirsten en Niels zijn op de steiger aan het zwemmen/spelen wanneer Kirsten huilend aankomt draven. Iets heeft haar gestoken. Ze krijgt gelijk twee grote zwellingen. In haar lies en achter op haar been. Het blijft ook stekend aanvoelen. Martin loopt met haar naar de receptie op te vragen wat het kan zijn. Het blijken kwallenbeten te zijn. Het gaat vanzelf weer over. Ze blijft nu wel even op haar strandbedden liggen en we doen samen een spelletje. Inmiddels heb ik Eem zeeziek pilletje genomen zodat ik ook kan gaan snorkelen. Kirsten houdt het even voor gezien en Niels blijft bij haar. Martin en ik gaan dan even samen. Het water is echt super helder en lekker van temperatuur. We zien de mooiste gekleurde vissen. Zo mooi heb ik het ook nog niet gezien.
Rond 17:30u gaan we douchen en naar het centrum van Kralendijk. We eten aan het water bij een Nederlands tentje. Ze hebben zelfs bitterballen....
Na net eten lopen we nog even door het centrum en eten een ijsje bij een Italiaans tentje. Inmiddels zitten Martin en Niels aan het water, Kirsten ligt in bed en ik op het balkon.