Dag 3 Dagsafari in Hwange National Park - Reisverslag uit Hwange, Zimbabwe van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 3 Dagsafari in Hwange National Park - Reisverslag uit Hwange, Zimbabwe van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 3 Dagsafari in Hwange National Park

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

18 Juli 2018 | Zimbabwe, Hwange

Een goede, maar een zeer koude nacht gehad. Geen verwarming in de chalet, maar wel een buitentemperatuur van rond de 5 graden. Gelukkig hoeven we niet zo vroeg weg. Bij het opstaan horen we dat er vanmorgen vroeg 7 leeuwen bij ons in de lodge zijn geweest. Na een goed ontbijt vertrekken we om 08:30. We zitten nog met 2 Belgische stelletjes in de jeep. Direct na een minuut of 20 zien we leeuwen. Eerst een paar 6, dan een paar meer en dan zien we de hele troep samen. In totaal een troep van 16 leeuwen. De gids had nog nooit zoveel leeuwen in 1 troep gezien. Het zijn voornamelijk vrouwtjes en een paar jonge mannetjes. Ze zijn heel dichtbij en steken voor ons de weg over. Na een minuut of 10 rijden we weer verder. We zien Kudu’s, verschillende kudde’s impala’s en bij de eerste stop een krokodil en een mooie kraanvogel. Verder zien we heel veel hoornvogels en de nodige andere kleurrijke vogels. Natuurlijk ook de nodige zebra’s en na verloop van tijd beginnen ook de olifanten tevoorschijn te komen. Er kruist ons een hele grote kudde olifanten met een aantal kleintjes. We lunchen op een picknick plaats met vanmorgen klaar gemaakt eten. In de middag rijden we veel en zien we nog een hoornraaf, olifanten, kudu’s, impala’s, een grote witkop gier. Maar uiteindelijk is het niet zoveel meer. Het avondeten is weer heerlijk. Daarna komt er de verrassing verzorgd door de lodge. Een dansgroep. Met een paar trommels en hun stem weten ze een lekkere sfeer in te brengen. Iedereen wordt uitgenodigd om te dansen en daarna gaan we weer lekker op tijd naar bed.