Kayaken tussen de zee-otters - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Kayaken tussen de zee-otters - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Kayaken tussen de zee-otters

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

03 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Lekker geslapen. Vandaag ontbeten in het hotel. Het is nog bewolkt en best een beetje fris. Met vesten aan vertrekken we richting de zee. Boven bij de pier zetten we de auto neer en lopen langs de kliffen af. Af en toe zien we wat boven water komen. Met een verrekijker en fototoestel kijken we wat het is. Het zijn zee-otters. Gisteren had Martin al met iemand gesproken die Kayaken verhuurd en die had ons beloofd dat we zee-otters zouden zien als we in de morgen naar het kelpenwoud zouden gaan kayaken. Eerst wilde Kirsten niet, maar later toen ze vanaf de kant alles had gezien wilde ze ineens wel. De kinderen kregen een wetsuit aan met zwemvest en wij een waterdichtpak en uiteraard ook een zwemvest. Je gaat tenslotte op zee kayakken. Eerst moest mama een pilletje nemen tegen zeeziekte, maar je moet er wat voor over hebben.

Na een klein half uurtje peddelen komen we aan in het kelpenwoud. Eerst zien we nog niets maar ineens heeft Niels iets gezien. Er ligt een zee-otter met zijn kleintje te kroelen, echt schattig. Even verderop liggen er wel 8. Af en toe gaan ze even zwemmen maar de meeste blijven lekker op de rug drijven. Sommige hebben zich afgedekt met bladeren en is alleen hun koppie te zien. Gelukkig is het op de film en foto allemaal goed te zien. Was nog best moeilijk om al dobberend dat te zien. Een pluim voor onze fotograaf deze vakantie! Na een kleine twee uur varen we terug richting de pier. Het tabletje begint uit te werken en de golven naar mijn mening toe te nemen. Misselijk!

Nadat we ons van de kleren ontdaan hebben rijden even richting het hotel om schone kleren aan te doen.
Dan rijden we even richting een aantal natuurparken. De ene kunnen we niet vinden, maar even later vinden we een plekje waar je goed op de kliffen kan kijken. Een prachtig gezicht, het water klotst er tegen aan. Bij een ander natuurpark is een natuurlijk brug ontstaan door megahoge rotsen. Ook dit is weer een prachtig gezicht. Rond drieen gaan we lekker richting het strand. Inmiddels is de zon lekker doorgekomen en wordt het behagelijk. Van drie tot half zes liggen we lekker aan het strand. Kinderen vermaken zich toch altijd met zand en water...

Vanavond nog even op de pier gegeten en even over de kermis gewandeld. Daar moest natuurlijk nog even wat geld tegen aan gegooid worden....

Morgen gaan we richting Santa Barbara. Dit is best een aardig lange rit met onderweg slingerweggetjes langs de kust, dus Niels en ik nemen maar wel een pilletje in. Waar zouden we zijn zonder!

• 04 Augustus 2011 - 07:00

Dennis Van De Ven:

Hoi Martin, Trudy, Niels en Kirsten,

Zo te lezen hebben jullie het nog goed naar je zin. Erg leuk geweest op Hawaii en nu zelfs gekayakt tussen de zee-otters, cool!

Heel veel plezier nog!