Laatste dag - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vanmorgen lagen de kinderen al om acht uur in het zwembad. Het was volledig bewolkt, br dus ik moest er niet aan denken. Zo had ik even de tijd om alle koffers weer een beetje te organiseren en al het overige er bij de proppen. Tegen negenen hebben we Niels en Kirsten uit het zwembad gehaald en aangekleed. Daarna ontbeten op het terras en besloten om maar te gaan rijden, richting de zon. Onderweg staan er nog een aantal stops op het programma. De eerste stop is een TARGET. Dit is een soort Makro waar ze echt de duvel en zijn ouwemoer verkopen, tegen een goeie prijs. Kirsten had in LA daar een rapunzel barbie gezien met diertjes die haar haar konden vlechten. Die wilde ze zo graag hebben.... Wij hadden beloofd dat ze die mocht kopen maar de TARGETS die we vanaf die tijd tegen kwamen verkochten ze die dus niet. Vanuit Santa Barbara kwamen we er 4 op de route tegen, dus dit moet toch lukken. Nou gelukkig bij de tweede hadden we er wel 8 staan, je had dat gezichtje moeten zien, het straalde helemaal.

Vanuit Venture richting Camarillo... daar is de grootste oulet die wij ook gezien hebben. Een compleet dorp. Martin wilde nog een trainingspak, Niels wilde nog een keer bij Nike kijken, en ja hoor Nike Air voor 28 euro...!Ik heb ook nog iets gekocht bij TH en bij Esprit. Vandaar uit even wat gegeten en richting de kust gereden. Inmiddels is de zon lekker gaan schijnen en we hadden de kinderen beloofd nog even naar het strand te gaan. Aangekomen in Malibu is het ontzettend druk aan de stranden maar we vinden gelukkig nog een plekje voor onze auto. Lekkere hoge golven waar de kinderen graag in spelen. We hebben hier ongeveer nog 2 uurtjes doorgebracht. Daarvanuit zijn we richting ons hotel in LA gereden. Onderweg kregen we nog de schrik van ons leven. De auto gaf ineens low fuel aan. We stonden in de file en ineens begaf ook TOMTOM het...pfff dan duurt het lang voordat je een benzinepomp tegen komt. Die staan hier trouwens ook niet langs de Highway of Freeway maar je moet er altijd voor af naar een dorp of stad. Na getankt te hebben geprobeerd TOMTOM aan de praat te krijgen, die had zich volledig gereset. Gelukkig na enige tijd weer aan de gang gekregen en direct richting ons hotel gegaan. Daar waren we rond 17.15 uur. Martin is met de kinderen nog even gaan zwemmen.

Rond 18.30 uur gaan we richting Hollywood Boulevard. We zijn daar in de tour aan de begin van de vakantie geweest, maar ons inziens te kort. Daarnaast is het ook leuk om dit s'avonds te bezoeken met alle verlichting. Na wat enige strubbelingen (Martin moest ongelofelijk nodig plassen, maar kon geen plekje vinden om te lozen) kwamen we rond 19.30 uur aan op plaats van bestemming. Gelukkig snel een parkeerplaats gevonden. We hebben eerst gegeten in het Hard Rock Cafe en daarna lekker over de boulevard gelopen. Een drukte van jewelste. Nog wat souveniers gekocht, heuze OSCARS natuurlijk, want die worden hier in het Kodak-theater uitgereikt.

Tegen 23.00 uur zijn we thuis en gaan lekker slapen.

Morgen wordt een lange dag. We vertrekken om 14.00 uur (23.00 uur Nederlandse tijd) voor een vluchtduur van ruim 10 uur.