Vertrek en 1e dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Vertrek en 1e dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Vertrek en 1e dag

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

16 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Na een onrustige nacht wekt de wekker ons om 06.45 uur. Alles staat al klaar dus we hoeven ons alleen te wassen en aan te kleden. Koffers in de auto en om 07.30 uur zijn we klaar voor vertrek.

Rond 08.20 komen we aan op Schiphol. De mensen van Central Parking staan al klaar dus auto inleveren en op weg naar terminal 3. Daar aangekomen staat er een rij bij incheckbalie 26 die bijna rijkt tot aan de deur. Lang leve het platium kaartje van Martin, want daardoor hoefden wij niet aan te sluiten maar mochten direct naar de incheckbalie. Daar aangekomen bleek dat ik geen stoel had. Martin en de kinderen zaten door heel het toestel. Ze waren vanuit Amerika met een kleiner toestel gekomen dus het toestel was overboekt. Maar geen vrees dit gaat allemaal goed komen vrouwtje...

Voor alle zekerheid maar direct naar de gate gelopen want daar zouden ze mij een stoel toebedelen. Na wat vragen stellen, bodyscan, fouilleren en bagagescan konden we direct door naar de balie. Wij waren de eerste.... Nou hoor je wel eens vaker dat vele eerste de laatste zullen zijn, nou dat kwam deze keer ook uit. Aangezien er meerdere mensen niet bij elkaar zaten en die dit ook melden bij de balie kwamen wij dus onderop te liggen. Toen iedereen dus een stoel had toebedeeld gekregen hadden ze voor ons niets meer..... Na wat stampij ging er een grondstewardess mee het toestel in om het te regelen. Uiteindelijk wilde wel wat mensen schuiven en konden Martin en Niels samen achterin het toestel zitten en Kirsten en ik in het midden. Een stuk uit elkaar maar gelukkig wel ieder bij een van de kinderen.

Na een vlucht van 9 uur komen we aan op de luchthaven van Chicago. Eerst moeten we langs de immigratiedienst waar foto´s, vingerafdrukken en vragen worden gesteld. Na goedkeuring kunnen we onze bagage ophalen en uiteraard weer wegbrengen want we vliegen door naar Detroit.

Na een 3,5 uur vertrekken we in een klein toestelletje (57 passagiers) naar Detroit. Kirsten slaapt de hele reis en ook ik doe mijn ogen lekker even dicht. Thuis is het dan inmiddels 01.15 als we aankomen in Detroit.

Nu moeten we de auto nog gaan ophalen en dan richting het hotel. Daar aangekomen vallen we echt om van de slaap.

Koffers neergezet en lekker naar bed.