Dag 24 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 24

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

09 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Key West

De bedden in dit hotel zijn net luchtbedden die op zee drijven. Wanneer Martin zich omdraait hij gooit zich als het ware om, dan lig ik nog een paar minuten na te trillen. We besluiten het over een andere boeg te gooien, Niels komt bij mij liggen en Martin gaat met Kirsten in een bed. Pfff. Wat kan dat kind draaien en trillen. Ik kwam dus vanmorgen al duizelig uit bed. Dit moet dus vanavond anders…..

Voor het ontbijt lopen we langs de dame die de excursies regelt in dit hotel. Had ik trouwens al gezegd wat een leuk hotel dit is. Het zijn witte huisjes, twee hoog, van hout met een balkon/galerij. Echt een heel mooi zwembad in een nog mooiere tuin met palmbomen en leuke verlichting voor de avond. In het zwembad ook een waterval. In het zwembad liggen ligbedden om op te dobberen. Niet voor mij weglegt zonder reistabletje.

Maar goed even weer terug naar de excursies; we willen vandaag gaan snorkelen, maar aangezien je bij de kust niet veel ziet, zullen we met de boot moeten. Ongeveer enkele 10 mijlen varen en dan kom je bij een rif waar veel te zien is. Deze excursie is inderdaad nog vrij voor de middag. Vertrek vanuit het centrum om 13.00 uur. Het is een uur heen varen, uur snorkelen, en dan weer een uur terug. Rond vieren zijn we dan dus weer terug.

Na het ontbijt neem ik dus alvast een tabletje want je voelt het al aankomen. Eerst gaan we nog lekker even zwemmen en tegen kwart voor twaalf vertrekken we richting down Town. Een parkeerplekje zoeken, want alles is betaald parkeren. We nemen ook schone kleren mee want we willen in de stad blijven, shoppen, eten en verkennen. Key West is echt heel leuk! Gezellig en sfeervol. Tegen 12.45 uur mogen we aan boord. We krijgen flippers, zwemvest en snorkelbrillen en pijpen hebben we van ons zelf. Plaatsje zoeken aan boord, weer een tabletje nemen en tegen 13.00 uur vertrekt de boot richting het rif. Wanneer is maar stil blijf zitten en voor me uitkijk gaat het prima.

Na een klein uurtje varen bereikt de boot het rif, iedereen krijgt een instructie en dan alles aan en het water in. Er zijn behoorlijk wat golven. Rond Mexico is er een storm en daar hebben wij ook wat wind van. Nog niks aan de hand. Martin en Niels springen van de boot en Kirsten en ik gaan van de trap. Dan gaan we met z’n vieren snorkelen. Prachtig mooi rif met mooie waaier koralen en mooie kleurrijke vissen. Na een groot half uur is Kirsten het zat ze wil terug naar de boot. Ze was een beetje bang dat we de boot kwijt zouden raken. Ze doet het erg goed en kijkt ook haar ogen uit. Ik ga terug met haar naar de boot en Martin en Niels blijven nog even rondkijken.

Eenmaal terug in de boot, trekken we alles uit en douchen ons gelijk met warm leidingwater. Heerlijk even dat zoute water van je afspoelen. En dorst dat we hebben want je krijgt toch ongemerkt wel zout water binnen. We lopen terug naar onze plekken en halen lekker een colaatje. De boot deint behoorlijk op de golven en dat is dus niet bevorderlijk! Met het varen had ik, zolang ik gewoon rustig zit en voor me uit kijk, geen last. Maar nu krijg ik het toch behoorlijk te pakken, begin te beven en wordt misselijk. Gauw weer een pilletje. Na een tijdje komen Martin en Niels ook terug en gaat de boot weer terug richting de haven. Pff. Wat duurt een uur dan lang, misselijk dat ik was.

Na terugkomst lopen we richting de auto om de snorkelspullen/badlakens weg te leggen. Even iets eten en daarna shoppen. Winkeltjes zijn allemaal het zelfde en duur. Hoe dichter je in de buurt komt van het zuidelijkste puntje van Amerika hoe duurder het wordt. Na even gelopen te hebben komen we in de buurt van het zuidelijkste punt. Hier ligt Cuba 80 mijl vandaan. Met de boei die op dit punt staat, gaan we op de foto. Nu echt eten want we hebben een honger.

Na het eten shoppen we nog even en gaan dan naar de boulevard voor de ondergaande zon. Een drukte van jewelste hier. Hierna lopen we nog even door de winkelstraat richting de auto. We zijn allemaal moe en hebben het warm. Op naar het zwembad! Tegen half tien liggen we allemaal lekker in het zwembad en gaan de kinderen weer spelen met de luchtbedden. Ze proberen om er op te staan en zo lang mogelijk te blijven staan. Papa wil dat ook wel eens proberen maar met vier op elkaar zinkt tie nog, hahaha

Rond half elf vragen ze zelf of ze naar bed mogen, zo moe zijn ze. Nadat we de kinderen in bed hebben gelegd gaan wij nog lekker even buiten zitten. Het is nog zo lekker warm.

• 10 Augustus 2012 - 09:25

Gabie:

ooo trudy terwijl ik dit lees van je misselijkheid voel ik t zelf ook weer hahahaha wat voel je je dan rot he.....
    Echt super om jullie verhalen weer te lezen ben weer jaloers ;))))))