Dag 21 - Reisverslag uit Duck Key, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Duck Key, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 21

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

05 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Duck Key

Vandaag gaan we richting Duck Key op de Keys. Vanmorgen de wekker op kwart voor acht gezet. Gisterenavond alles al zo ver ingepakt dat we vanmorgen alleen de toilettassen in hoefden te pakken. Na het ontbijt vertrekken we dan voor een rit van een kleine vier uur richting de Keys.

We besluiten om niet de tolweg te nemen maar dwars door de Everglades te rijden. Hiervan uit kunnen we dan ook een airbootride doen tussen de
mangrove en om krokkodillen te spotten. Opeens zien we langs de weg een doodgereden krokodil liggen die opgegeten wordt door gieren. Het is moeilijk om te stoppen anders hadden we dat zeker gedaan.

Tegen een uur of tien bereiken we de eerste stop. Over ongeveer 20 minuten gaat er een boot het is alleen wachten of er nog meer mensen komen. Helaas niet, hahah gelukkig voor ons want wij hebben nu een prive boot. De kinderen willen voorop zitten. Als eerste zien we een vrouwtjes krokodil die op haar nest zit. Wanneer we dichter bij komen begint ze te blazen. Terwijl ik zit te filmen heb ik het er niet zo op. We komen we heel dicht bij en de kinderen zitten ook nog eens voorop! Die vinden het overigens prachtig. Na een tijdje zet hij gas op de boot en we glijden met een noodgang over het water. De kinderen zitten te glunderen, dit is GAAF. In het diepe water komen we nog een behoorlijke grote krokodil tegen. In deze tijd van het jaar is het eigenlijk te warm voor deze beesten en liggen ze dus meerendeel onder water ipv boven. In de winter liggen ze veel meer boven het water om zich op te laten warmen door de zon. Na een uurtje is de tour afgelopen en komen we we weer terug. De kinderen mogen ook nog een baby krokodil beet houden. Niels als eerste, hij vind het prachtig. Kirsten vind het eng en wil ook niet met Niels of Martin hem beet houden. Ik moet er ook niet veel van hebben maar uiteindelijk heb ik m toch vast. Na afloop is het huilen want Kirsten wilde eigenlijk toch wel maar ik had het niet gevraagd. Met Martin en Niels wilde ze niet maar met mij wel, hahaha ja natuurlijk!

Nu gaan we dus op weg naar DUCK KEY. Hiervandaan nog een twee en half uurtje rijden. Het is weer behoorlijk warm. Deze drie weken dat we hier zijn is het elke dag maar ook de nachten behoorlijk warm. Dat wordt dus echt afkikken als we thuis komen. Wij vinden 23 graden in onze kamer echt koud! Als Kirsten dan buiten komt zegt ze: Heerlijk zo warm!

Tegen drieen komen we aan in het hotel. Onze kamer is nog niet klaar want hier checken ze pas in vanaf vier uur. We zijn er op voorbereid en halen onze zwemkleren uit de auto. We gaan het resort alvast verkennen en zwemmen in zwembad en de lagune.

Tegen half zes gaan we richting de kamer om te douchen en om te kleden. We hebben honger! Rond zevenen rijden we het stadje in maar het is er vooral heel rustig. O ja het is zondag en hier is dat gewoon een rustdag. Met uitzondering van de supermarkten die zijn gewoon tot 22.00 uur open. Het wordt vanavond MC Donald´s. Niet onze favoriet maar wel die van Kirsten, of gaat het om het speeltje. Ik weet het niet, ze eet in iedergeval goed.

Na het eten rijden we nog even naar het strand, alvast verkennen voor morgen. Hier gaat de zon rond kwart over acht al onder dus tegen half negen is het donker en gaan we nog even naar de supermarkt voor waterschoentjes, dan terug naar het hotel. Even na half tien ligt het spul in bed en kunnen wij nog even op het balkon zitten. Het is alleen WARM en er staat totaal geen wind. Af en toe gaan we even naar binnen om af te koelen. De nachten koelen hier nauwelijks af vandaar dat ook het zeewater rond de 29 graden ligt, heerlijk!

• 07 Augustus 2012 - 11:49

Alexandra:

Wat een gaaf verhaal weer zeg! Die Krokodillen lijken me wel heftig hoor zeker als ze zo beginnen te blazen ieks..... Nou Hillies, geniet er nog van en tot gauw.