3e dag - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu 3e dag - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

3e dag

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

18 Juli 2012 | Canada, Niagara Falls

Vanmorgen waren we weer rond zessen wakker, allen met honger. Aankleden en richting Subways voor een lekker broodje. De kinderen eten graag een pistoletje met bacon afgebakken. Dat is het enige moment dat die kwebbels niet gaan.

Na het ontbijt gaan we richting Canada. Detroit ligt echt op de grens en wanneer we een tunnel doorrijden passeren we de grens. We nemen de verkeerde baan en komen bij een douanebeambte die ons doorverwijst. We moeten een klein stukje doorrijden en vooral in de auto blijven zitten. Er komen 3 douaniers aan die vragen stellen, zoals wat we komen doen, wat we bij ons hebben, hoelang we willen blijven en wanneer we weer naar huis gaan.... Al met al zien ze wel dat we toeristen zijn en sturen ons door. Weer een stempel in ons paspoort!

Na een rit van een kleine vier uur door het Canadese landschap komen we aan in Niagara Falls. Het lijkt op klein Las vegas. Commercieel!

We parkeren de auto en lopen richting de falls. Hiervandaan kunnen we watervallen heel goed zien. Het is ook behoorlijk druk. Wanneer we dichter bij de waterval komen worden we behoorlijk nat. Het uitzicht is werkelijk prachtig! Zo inmens groot en een kracht waarmee het water naar beneden komt. Ontelbare foto´s en videoopnames worden er gemaakt.

Het hoefijzer is 51m hoog, 736 breed en er valt 2,5 miljoen liter water per seconde naar beneden.

The American Fall is 54m hoog, 335 breed en hier valt in de zomer 750.000 liter water per seconde naar beneden.

Na een tijdje rond gelopen te hebben besluiten we naar het hotel te gaan. Hiervoor moeten we weer de grens over. Ook hier worden weer verschillende vragen gesteld.

Bij aankomst in het hotel gaan we allemaal douchen en gaan we eten bij TGI Friday´s.

Na het eten gaan we nog even een rondje lopen en komen bij de Amerikaanse zijde van de Falls terecht. Dit is alvast een voorproefje voor morgen!

• 20 Juli 2012 - 12:07

Corrie Van Rijs:

geniet van jullie verslag!krijgen jullie mijn sms wel? tante ineke in china niet!wat een prachtige foto van die watervallen!wacht op jullie volgende verslag,kinderen dikke kus! gr ma