9e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu 9e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

9e dag

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

24 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen waren we rond kwart over acht wakker. Na het ontbijt bij Subways gaan we richting de Hop on Hop off bus. Die van half tien hebben we richting Dowtown. In deze bussen zit een tourgide die direct van alles verteld bij alles wat je tegen komt. Wij blijven zitten tot de eindstop. De bedoeling is dat we de bus nemen naar het vrijheidsbeeld, maar om een of andere reden worden we de verkeerde kant opgestuurd. Uiteindelijk nemen we de watertaxi naar de overkant waar veel foto´s worden gemaakt van de skyline. Het is verschrikkelijk warm (38C) Eerst gaan we een ijsje eten bij de Ice Factory. De bedoeling is dat we over de Brooklyn bridge gaan lopen. Deze hangbrug verbindt Brooklyn met Manhattan. Op het hoogste punt heb je prachtige uitzicht over de stad. Na het inslaan van water besluiten we tocht te gaan lopen. Terwijl we ons ijsje opaten hebben we het aan een aantal mensen gevraagd, de een zei dat het goed te doen was en een ander vond het behoorlijk ver. We doen het toch! En uiteindelijk viel het ondanks de warmte mee. Zelfs de kinderen vonden het een eitje!

Onderaan de brug lopen we naar de CityHall met de fontein. Na weer foto´s te hebben gemaakt lopen we richting Chinatown. Hier kopen we wat fruit om zo ook aan onze vitamines te komen.
Uiteindelijk nemen we de bus richting het hotel. Hier komen we rond half zeven aan.

Lekker douchen en verkleden en op weg naar California Pizza Kitchen. Niels mocht vanavond kiezen en koos dus hiervoor. Vorig jaar heeft hij hier zo lekker pizza gegeten. Dat het een mijl van ons hotel is mag de pret niet drukken. Rond achten zitten aan tafel.

Na het eten nemen we een taxi naar Times Square. Ons hotel is hier vlakbij. Op de tribune gaan we lekker een ijsje eten en gewoon kijken.

Rond elf uur zijn we weer terug in ons hotel. Erg moe maar voldaan.

Note: Het is echt een gekke drukke stad, alles is altijd open. In het Plazahotel zit een Apple Store die 24 uur per dag open is. Mocht je dus ´s nachts wakker worden en toch besluiten die IPhone te willen, dan kan dat gewoon!!!