11e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu 11e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

11e dag

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

26 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Dit is alweer onze laatste dag in New York. The city that never sleeps!! Het is echt ongelofelijk, iedereen heeft hier haast, loopt met z´n koffie en vergeet vooral niet zijn IPhone niet, rond.

Deze morgen schijnt niet de zon, maar regent het flink. Gelukkig hebben we nog de poncho´s van de Niagara Falls. Deze trekken we maar aan want de druppels zijn groot en komen met heel veel tegelijk naar beneden. Maar dat houdt ons niet tegen! Na ongeveer een kleine drie kwartier, in de regen, in de bus te hebben gezeten, gaat de zon schijnen. En gelijk is het weer warm.

We stappen weer uit op het eindstation in down Town. Nu hebben we dus wel de goede richting naar de boot van Liberty Island. Dit is dus het eiland waar het Vrijheidsbeeld op staat. Kirsten vind het Vrijheidsbeeld prachtig, ze heeft het er al dagen over. Eerst moeten door de security. Alle bagage wordt gescand. We zitten ongeveer 20 minuten op de boot als we aankomen bij het eiland. Er moet toch nog even geplast worden en zo lopen we via de winkel naar buiten richting het Vrijheidsbeeld. GROOT, echt heel imposant. Ook hier worden weer veel foto´s geschoten.

Na een tijdje nemen we de boot terug, deze gaat via Ellis Island terug naar New York City. Bij aankomst moeten we een beetje haasten want we hebben kaartjes voor 9/11 Memorial van 14.00uur en wanneer we van de boot afkomen is het al 13.50 uur. Uiteindelijk zijn we daar rond 14.10 uur.
We melden ons en mogen doorlopen. Ook hier is weer overal security. Ook hier wordt alle bagage weer gescand. Gelukkig is het nog niet zo druk, we mogen doorlopen naar de plek des onheils. Wat hier is neergezet is echt prachtig. Waar de twintowers hebben gestaan zijn twee vierkante fonteinen geplaatst met daarin alle namen van de omgekomenen. Erg indrukwekkend, Kippenvel! Kirsten begrijpt er niet veel van, dus leggen we het uit, maar of dat het echt overkomt. Op de terugweg komen we iemand tegen die boeken verkoopt met daarin alle foto´s. Die wil ze wel graag hebben want zo begrijpt ze het beter, zegt ze!

Hierna lopen we naar de Canalstreet. Hier kan je het beste je souvenirs kopen. Dit is best een stukje lopen maar als je Kirsten voorhoudt dat ze een T-shirt met I love NY mag kopen dat loopt ze als een kievit. Uiteindelijk scoren Martin en Niels een pet met NY, en Kirsten een pet en T-shirt met I LOVE NY. Dat moet avonds natuurlijk gelijk aan. Ook kopen we voor de kinderen nog een aandenken aan NY voor later. Hierna nemen we de bus richting het hotel. We willen het vanavond niet al te laat maken omdat we morgen rond zessen op moeten.

Na het douchen-verkleden, gaan we richting 9th avenue, hier zitten alle etenstentjes. Wanneer we buiten bij het hotel komen is de lucht gevuld met hele donkere wolken. Gelukkig hebben we nog de poncho´s. We komen aan bij 9th Ave wanneer het ongelofelijk hard gaat regenen. We pakken het eerste beste restaurant. Een heel klein Aziatisch restaurant met maar 8 tafels. Niels vindt het best eng, haha……. Uiteindelijk hebben we nog nooit zo lekker gegeten. Kinderen saté met rijst, Martin een curry en ik had Pineappele fried Rice. Heerlijk!

Rond half negen zijn we terug in het hotel en pakken we alle spullen in voor morgen. Rond zessen zal de wekker gaan voor onze reis richting Washington.

• 28 Juli 2012 - 20:14

Alexandra:

Hey Hillies,

Wij zijn zojuist terug uit Spanje vandaan en jullie verslag gelezen, wat een geweldige ervaring joh. Wat een start was dat mbt de vliegtuigstoelen...gelukkig toch goed gekomen. Geniet nog van deze geweldige vakantie en geef mijn lieve schatjes een hele dikke knuffel.

Have Fun, take care!!

Kus van ons allemaal