13e dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu 13e dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

13e dag

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

28 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen rond half negen wakker, ontbijten en op pad. Het is al weer behoorlijk warm. We vragen hoe ver het lopen is naar het treinstation. Nou dat is volgens de mensen bij het hotel, niet te doen… zo ver met kinderen daarvoor MOET je een taxi nemen. Doen maar dan…..

Aangekomen bij het station gaan we kaartjes kopen voor de Duck Tour. Dit is een rondrit met een amfibie voertuig. Als eerste heb je een rondrit door de stad en daarna gaat hij varen…echt heel leuk. Bij het kopen van de kaartjes hebben we 1,5 uur wachttijd. We gaan in het station wat eten, afkoelen. Rond kwart voor twaalf lopen we richting de uitgang waar de Duck als staat te wachten. We hebben goede plaatsen voorin. De toer duurt ongeveer 1,5 uur waarvan een half uur op het water. Echt een hele leuke tour waar je alle belangrijke gebouwen langs gaat, Pentagon, verschillende musea, Capitool, Abraham Lincoln Memorial. Prachtig allemaal, maar warm. Er liggen plantenspuiten in de Duck om je nat te spuiten. Onderweg krijgen we allemaal een kwekker. Een eendenbek waar je op kunt blazen. Zo zijn we net allemaal eenden….haha

Bij terugkomst, gaan we richting het Capitool. Wat een prachtig gebouw is dit. Echt imposant. Wederom veel foto´s. Hierna lopen we richting de kloktower. Hiervanuit kun je de stad prachtig van bovenaf zien. Onderweg kopen we weer water want het is ontzettend heet. Aangekomen bij de Clocktower worden eerst weer de tassen gecheckt, dat gebeurt echt overal. Hier is ook weer een foodcourt waar we eerst wat gaan drinken. Ik zat er helemaal doorheen, had geen spuug meer in mijn mond van de hitte. Wat kan je dan opknappen van een colaatje.

Met de lift naar boven. Hier heb je een prachtig uitzicht over de stad. Hierna lopen we terug richting het hotel, om heerlijk te gaan zwemmen. Uiteindelijk komen we hier rond vieren aan. De kinderen duiken gelijk het water in en ook wij gaan er snel achteraan. Even over zessen gaan wij alvast douchen en aankleden zodat de kinderen nog even lekker kunnen spetteren. Uiteindelijk moeten ook zij er uit. We gaan vanavond eten bij MC Donalds, de keuze van Kirsten. Wanneer we daar zitten gaat het plots heel hard regenen. Dit duurt ongeveer een kleine drie kwartier. Hierna is het droog en ontzetten lekker afgekoeld. Het is nu zo rond de 30 graden maar het voelt zoveel koeler en het ruikt fris.

We gaan als eerste naar het Capitool. Alle gebouwen zijn in de avond prachtig uitgelicht. Er worden weer hele mooie foto´s gemaakt. Hierna gaan we met de taxi richting het Abraham Lincoln Memorial. Ook dit is weer een prachtig Memorial en ook weer mooi uitgelicht. Hiervandaan lopen we naar het WO II monument. Dit is een fontein, ook weer mooi uitgelicht. Al deze Memorials en het Capitool staan in een rechte lijn in het park. Zo mooi gebouwd! Rond half twaalf pakken we een taxi richting het hotel. Iedereen is echt doodop en we vallen dan ook gelijk in slaap. Midden in de nacht worden we opgeschrikt door gekken die keihard op onze ramen staan te bonken. Pfff. Het duurt weer even voordat je dan in slaap valt.