Dag 1 Amsterdam - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

28 Juli 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen om 05:45 uur ging de wekker. Snel wassen en aankleden. De bagage staat beneden al klaar. Om 06:15 uur komt de taxi voorrijden. Kinderen zijn nog slaperig. Gisterenavond moeilijk in slaap kunnen komen door de warmte. Wij hebben nog tot laat buiten gezeten.

Rond kwart over zeven komen we aan op Schiphol. Door de Platinum status van Martin mogen wij zo doorlopen. Voor ons dus geen rijen. We zijn snel de koffers kwijt en gaan door de douane. Direct naar de KLM lounge voor ontbijt, want inmiddels hebben we wel honger gekregen. na het ontbijt gaan we richting de gate. Volgens de schermen is het om 08:30 uur boarden maar dat wordt wat later. Uiteindelijk mogen we rond kwart voor tien het vliegtuig in. We hebben goede plaatsen in de comfortclass. Twee stoelen naast elkaar. Martin en Niels zitten helemaal vooraan dus die hebben onwijs veel beenruimte. Wij hebben, met onze korte beentjes, ook niet te klagen.

Tegen kwart voor elf, met een klein uurtje vertraging, vertrekken we voor een 11 urige vlucht naar Los Angeles. De vlucht gaat best voorspoedig. Ik kan zoals altijd slapen. De kinderen niet, die kijken films. In de tussentijd krijgen we warm eten, wat zoutjes, een ijsje, nog een keer eten. Al met al gaat het best snel.

Om 11:50 uur locale tijd komen we aan. Kirsten merkt op dat we eigenlijk maar heel kort hebben gevlogen. Slechts 1 uur!
Na aankomst op de luchthaven moeten wij in de rij staan voor de douane. Hier wordt er een foto van je gemaakt, vingerafdrukken gemaakt en je paspoort gecontroleerd. De koffers liggen inmiddels op de band. Wederom met een formulier door de douane en dan met de bus naar het verhuur bedrijf voor onze auto. We krijgen een Crysler Voyager. Lekker veel ruimte voor onze koffers. Kinderen hebben ieder een eigen stoel met een DVD scherm in het midden. De koffers erin en op naar het hotel. Hotel Westin is nog geen 5 minuten rijden van het verhuur bedrijf. Na het inchecken worden alle spillen naar de kamer gebracht.

De bedoeling is om nog te gaan zwemmen, maar wij vinden het best koud. Uiteraard door de slaap en door de warmte in NEDERLAND. Het is daar ongeveer 23 graden. We gaan het een en ander inslaan voor onze reis morgen naar Las Vegas. Water, Cola, Dr. Pepper, chips, koekjes.

Na de boodschappen gaan we eten, de man met de hamer is inmiddels aangekomen. We zijn dan ook al 20 uur wakker....met uitzondering van moi...maar ook ik heb slaap. Eten willen de kinderen bij TGI fridays. Er wordt niet heel veel gegeten...

Rond zeven uur gaan onze luiken echt dicht. Doodmoe valt iedereen in slaap. Hopen maar dat we niet midden in de nacht wakker worden door het tijdsverschil. 19:00 uur in LA is 04:00 uur in Nederland.