Dag 6 St. George - Zion Park - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 6 St. George - Zion Park - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 6 St. George - Zion Park

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Saint George

Vanmorgen de wekker gezet op 07:00 uur. Iedereen lag nog vast te slapen. Vandaag willen we naar Zion National Park. Eerst ontbijten in het hotel en rond achten rijden we weg. Het is ongeveer drie kwartier rijden naar Zion. Onderweg is de natuur al prachtig.

Rond negen arriveren we. Eerst kopen we een pas voor 80 dollar. Hiermee mogen we alle Nationale parken in. Onze auto parkeren bij het visitorcentrum. Hiervan wordt je met bussen naar verschillende bestemmingen in het park gebracht. Wij besluiten als eerste de riverwalk te gaan doen. We zitten ongeveer een kwartier in de bus. We hebben genoeg water en lekker bij ons. Loopschoenen aan, petten, zonnebrillen op. Lopen maar. Het eerste stuk is nog lekker in de schaduw, we zijn natuurlijk ook nog best vroeg. Onderweg zien we herten en eekhoorntjes. De kinderen maken veel foto's. Na een tijdje lopen komen we aan bij de rivier. Deze moeten we oversteken. De schoenen en sokken gaan uit. Kirsten is natuurlijk al met schoenen en al in het water geweest. Op blote voeten steken we de rivier over. Het water is behoorlijk koud. Er liggen ook best grote keien onder water, dus je moet wel voorzichtig lopen. Als we zijn overgestoken lopen we blootsvoets verder over zanderige paden. Een stuk verder moeten we namelijk wederom de river oversteken om verder te kunnen. De kinderen vinden het prachtig. De kleren gaan uit want het wordt steeds dieper. Je loopt tussen de canyons in, in het water. Mooier kan natuurlijk niet. We moeten dezelfde weg weer terug, dus waterpret genoeg.

Na deze stevige wandeling besluiten we eerst wat te gaan eten. Lekker een colaatje pakken na deze wandeling en met deze warmte is echt heerlijk. Na het eten smeren we ons weer in voor de volgende wandeling. Nu gaan we naar de Emerald Pools. Dit is een behoorlijke wandeling opwaarts. Klimmen en klauteren. Onderweg drinken want binnen de kortste keren heb je een droge mond. Het zijn drie pools waarvan de mooiste natuurlijk het verst weg ligt. De kinderen willen heel graag alle drie de pools bezoeken. Onderweg helpt Kirsten mij met het lopen. Het zijn allemaal losse stenen. Zij verteld mij waar ik moet lopen. Uiteraard speel ik mee en doe of dat het voor mij wel heel lastig is. Ben echt blij dat ze voor me loopt en me assisteert. Ja zegt ze na een tijdje...Ik vind het echt fijn om jou zo te helpen. Ik ben tenslotte geboren om jou te helpen....slik.....

Als we de derde pool bereiken zijn we echt buiten adem. Drinken en even rusten. De kinderen uiteraard weer in het water. Foto's/video maken. Na een tijdje besluiten we om terug te gaan. Het is behoorlijke wandeling en uiteindelijk zijn we rond vijven weer bij het beginpunt. Nu de bus weer pakken richting de auto. We zijn allemaal doodop. Maar wat was het prachtig. We hopen dat het op de foto's allemaal een beetje overkomt, zoals het nu op ons overkomt. Wat is de natuur hier prachtig. Voor de kinderen heerlijk, ze kunnen klimmen en klauteren, naar hartelust.

Rond zessen komen we weer terug in het hotel. We hebben honger, dus besluiten gelijk door te gaan naar een restaurant. Na het eten gaan we nog lekker zwemmen. Het is dan nog 35 graden, 's avonds om 21.15 uur. Tot zeker tien uur zwemmen de kinderen lekker. Wij zelf zitten na het zwemmen aan de kant met de laptop en ipad. Zo kunnen we de verslagen bijwerken en ook voor de komende dagen e.e.a. uitzoeken. Morgen gaan we Bryce Canyon.