Dag 16 Moab UT - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 16 Moab UT - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 16 Moab UT

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen de wekker op kwart over acht gezet. Martin gaat broodjes halen. Na het aankleden gaan we buiten aan de picknicktafels ontbijten. Lekker in het zonnetje. Het plan is om vandaag naar Arches National Park te gaan. De Arches zijn door de jaren heen uitgesleten door het water.

Rond kwart over negen rijden we weg. Het park is niet zo heel ver van ons hotel vandaan. Ongeveer een klein kwartier rijden. Wanneer we het park bereiken moeten we eerst een heel stuk rijden. We besluiten naar het achterste stuk van het park te rijden aangezien daar de meeste Arches staan en iedereen vooraan begint, dus daar het drukst is. Onderweg stoppen we wel af en toe om alvast een foto te maken. De eerste Arch die we bereiken is Sand-Arch. We moeten een klein stukje lopen door zijdezacht zand. De kinderen schoppen al snel hun slippers uit en lopen blootvoets verder. Dan zien ze ineens hele grote groene rupsen kruipen door het zand. Kirsten gilt als een keukenmeid, aanstelster! Snel slippers weer aan en verder. Een kleine stukje verder ligt Sand-Arch. Heel mooi verlicht door de zon. Niels en Kirsten beginnen gelijk weer te klimmen, maar ze zijn best glad door het zand wat er op ligt.

Dan gaan we verder naar de overige Arches. Het begint erg warm te worden. Voor deze Arches moeten we 1,2 mijl lopen. Het lijken er wel 10 want het is ook weer opwaarts. Als we terug zijn kunnen we denk ik gelijk bij les 25 van start to run beginnen..... Ook door de warmte, die gaat op een gegeven moment in je benen zitten. Er was ook geen zuchtje wind. Het laatste eind is klimmen op rotsen om boven te komen. Na een tijdje belsluiten we het pad weer naar beneden te volgen. Dit gaat het stukke makkelijker, maar we zijn allemaal op! Onderweg worden er nog wat foto's gemaakt, maar daarna snel naar de auto. De kinderen hebben het helemaal gehad en stappen niet meer uit voordat we bij het hotel zijn. Rond half vier komen we aan bij het hotel. Het wordt bewolkt! Heel de dag hebben we in de bloedhitte gelopen, zijn verbrand en nu dat we naar het zwembad willen, wordt het bewolkt.

We laten ons toch niet tegenhouden en gaan lekker naar het zwembad. Na even een lekker duik genomen te hebben gaan Martin en ik even lekker op de bedjes liggen. Dat duurt maar even, want het gaat regenen. Gelukkig staan er tafels met parasols. De kinderen gaan daaronder zitten lezen, wij raken aan de praat met een stel uit Montana (USA) Na een tijjdje te hebben zitten kletsen begint de zon weer te schijnen. Snel maar weer het water in, want het zal niet lang duren voordat het weer gaat regenen. Rond half 6 besluiten we dan ook maar te gaan douchen en eten.

Vanavond eten we bij een Mexicaans restaurant. Daar vliegen superschattige kolibries rond. Een foto ervan maken lukt niet want ze fladderen zo snel met hun vleugeltjes. Na het eten gaan we terug naar het hotel. De kinderen zijn moe en willen lezen op bed. Wij gaan lekker buiten zitten, foto's downloaden en kijken.