Dag 14 Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 14 Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 14 Miami Beach

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vanmorgen lekker een beetje uitgeslapen. Gisterenavond nog verhuisd van kamer, vanwege de termieten. Deze kamer heeft mooi zeezicht. We besluiten op de kamer te ontbijten met het uitzicht op zee. Als we eenmaal zitten is het eigenlijk al te warm....toch maar binnen bij de airco. Het idee was erg leuk.
Rond 11:00u vertrekken we naar Fort Lauderdale. Dit is ongeveer 30min rijden. Onderweg komen we langs de mooiste hotels en appartementcomplexen. Het leuke van Miami is dat er heel veel watertjes zijn, waaraan hele mooie huizen liggen met vaak nog mooiere boten ervoor. Langs de Collins Avenue waar ons hotel aan ligt heeft Donald Trump bijvoorbeeld al 4 complete woontorens in zijn bezit. Aangekomen in Fort Lauderdale kopen we tickets voor de watertaxi. Hiermee kun je overal op- en uitstappen. Je kan ook blijven zitten, dan heb je een rondtoer van bijna 3 uur. Wij stappen 1x keer uit om wat te eten en drinken. Tijdens het varen komen we langs de mooiste huizen en nog mooiere boten. Er ligt een mooi zeevaardig schip, van de importeur van Toyota, ongelofelijk groot en mooi. Een volle tank kost hem $8000,- Het grootste huis is de wijk is van de oprichter van sunglass hut. Ook woont hier bijvoorbeeld Joan Collins. Vaak zijn het maar bij-huizen van de rich en famous. Rond half vijf arriveren we weer bij de auto. We gaan nog even naar een outlet, want Niels heet zijn zinnen gezet om een horloge te kopen. Aangezien hij geslaagd is voor zijn CAE (gisteren bericht gekregen) krijgt hij ook een mooi cadeau. Daarnaast willen de heren nog bij o'niell kijken voor zwembroeken en teenslippers. Ook moet er nog een boek gekocht worden voor Niels, want hij is al door zijn leesvoer heen. Hij had een Engels boek van 750 en 250blz van thuis meegenomen. Hier bij de target nog maar een boek van ruim 550blz gekocht. Hopelijk heeft hij daaraan genoeg tot het einde van de vakantie. Kirsten aast nog op een telefoonhoesje voor haar iphone, maar aangezien de 4s hier niet meer verkocht wordt, ook geen hoekjes meer.
Rond 19:30u rijden we daar weer weg, richting de panda express. Nog 1 keer lekker orange chicken eten voordat we de verenigde staten verlaten.
Bij thuiskomst gaat Kirsten als eerste douchen. Martin en ik ruimen alles in de koffers....dat wordt persen en goed wegen. We zijn er gisteren achter gekomen dat de bagage apart betaald moet worden . Sowieso $25 per koffer en boven de 23kg per koffer nog bijbetalen. Gelukkig kunnen we de 4 koffers beneden de 23kg houden. Als Martin naar de toilet moet en doortrekt komt wederom het water over de toilet uitstromen. Weer wordt de house-keeping gebeld en komen ze dweilen. Uiteindelijk liggen de kinderen weer te laat in bed. Morgenochtend gaat de wekker om 05:45u, aangezien we om uiterlijk 07:00u om de luchthaven moeten zijn en voor die tijd ook nog de auto in moeten leveren.