Dag 6 Victoria Falls Zimbabwe & Zambia - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 6 Victoria Falls Zimbabwe & Zambia - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 6 Victoria Falls Zimbabwe & Zambia

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

21 Juli 2018 | Zimbabwe, Victoria Falls

We staan weer op tijd op want we willen de shuttle van 09:00 naar de Victoria Falls hebben. 07:30 loopt de wekker af en na een goed ontbijt gaan we op weg. We besluiten na het lezen van de internetverhalen om maar eerst de Zimbabwe kant te doen. Ook omdat de kinderen in Devilspool willen, dat is een water bij de Falls, waar je in kan gaan zitten en die ligt aan de Zambia kant. Ondanks dat Zimbabwe een verschrikkelijk arm land is, weten ze de prijzen wel. Om het park in te komen betaal je 30 dollar per persoon. We maken een wandeling en de Falls zijn erg indrukwekkend. Ze zijn 1.700 meter breed en nabij de 100 meter hoog. Het zijn na de Niagara Falls de grootste watervallen ter wereld. Maar ze zijn net zo indrukwekkend en nog mooier. We zien de watervallen vanuit 15 kijkpunten, maar bij 5 punten wordt je echt zeiknat. En dan bedoel ik echt zeiknat. Door de stuif en neerslag van de watervallen is het soms moeilijk om echt mooie goede foto’s te maken, zodat iedereen een goede indruk ervan krijgen. Na ruim 2 uur gewandeld en gefotografeerd te hebben gaan we wat eten. Daarna gaan we naar de Zambia kant. Wederom de grenzen over zoals gisteren, controle en stempels om Zimbabwe uit te gaan en controle en stempels om Zambia in te gaan. Het uitzicht vanuit de brug in niemandsland is ook indrukwekkend De ingang tot het park is iets milder geprijsd. 20 dollar per persoon en de kinderen ieder 10 dollar. Het is een hele zonnige dag en misschien zijn de uitzichten vanuit de Zambia kant nog mooier. Helaas is de Devilpool gesloten omdat het water te hoog is. Na een wandeling van 1,5 uuur en de nodige foto’s besluiten we om terug naar het hotel te gaan. Maar eerst weer de grenzen over, dus controles en stempels. ‘S avonds na het douchen besluiten we in het dorp naar KFC te gaan. De prijzen zijn zelfs nog hoger dan bij ons terwijl een gemiddelde Zimbabwaan, als hij werk heeft 10 tot 20 dollar op een dag verdiend. De prijzen zijn niet speciaal voor de toeristen. In de lokale supermarkt, ook hier, zien we dat prijzen niet onderdoen voor de prijzen in Nederland. Dan besef je pas hoe moeilijk Zimbabwanen met 10 tot 20 dollar per dag inkomsten, het hebben. Voor ons in ieder geval een zonnige dag, met voor ons tot nu toe de meest mooie en indrukwekkende watervallen ter wereld op de gevoelige plaat. Wat een natuurgeweld. Schitterend.