Lange autorit - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Lange autorit - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Lange autorit

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

04 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Gisterenavond de wekker gezet op 07.45 uur, want we willen vandaag op tijd vertrekken. We hebben een autorit voor de boeg van een kleine 6 uur zonder stops. Aangezien we de bijna de hele weg langs de kust rijden zullen we vaak stoppen voor een mooi uitzicht. Na het ontbijt vertrekken we rond negenen in zuidelijke richting. Na een kleine uurtje bereiken we de kustlijn die wel 100 km lang is. Ruige kliffen, golven, stranden ga zo maar door. Er wordt erg vaak gestopt want iedere keer zien we wat anders. Na een 2 uur rijden komen we aan bij het Julia Pfeiffer State park. Op aanraden van Nederlanders die we ontmoet hebben in San Francisco stoppen we hier. Hier moet een waterval zijn die uitloopt in de zee. Na een 5 a 10 minuten lopen bereiken we de waterval. In een woord prachtig. Je kent ze wel de bounty-eilanden... Prachtig wit zand, hoge kliffen, palmbomen en dan een waterval die neerklettert in de azuurblauwe zee. Als dit niet het paradijs op aarde is, weet ik het niet meer. Zo hebben wij het nog niet gezien! Na vele foto's en filmopnames gaat onze reis verder. Een uurtje verder komen we bij het plaatsje San Simeon en daar liggen zee=olifanten..gewoon op het strand in het wild. Slapende, vechtende, zwemmende, zonnende, grote en kleintjes. Dit verwacht je toch niet. Op zo'n kleine 15 meter kunnen we alles gade slaan en uiteraard ook weer fotograferen en filmen.

Onder de indruk rijden we verder want er moet vandaag ook nog geoutled worden... Ja een nieuw werkwoord. De Nikestore is nog niet bezocht en er staat bij de heren nog wat op het verlanglijstje. Martin wil nog graag van die hele fijne broeken en hempjes die hij vorig jaar in Florida heeft gekocht en Niels wil nog een paar Niks sportschoenen. Nou het is gelukt hoor... Papa niet 1 maar wel 2 broeken en 3 shirts. Niels een paar moeie sportschoenen voor wel 21 euro...Van de prijzen hier wordt je echt hebberig. In de koffer is nog genoeg plaats maar de portmonnee is bijna leeg, dus we laten het hier maar bij.

Rond kwart voor zeven bereiken we ons hotel in Santa Barbara. Een leuk uitziend hotel in Spaanse stijl. De kinderen duiken gelijk het zwembad in om even af te koelen, want het is hier lekker warm. Zo kunnen wij even alles uitladen en een plek geven. Niet alles uitpakken hoor, want we leven al 3 weken uit de koffer. Af en toe een beetje ordenen maar verder niet.

Na het zemmen zijn we naar de overkant gelopen waar een groot winkelcentrum zit. We kijken uit op Macy's en ik zag nog veel meer winkels. Volgens mij wel dure winkels, want in Santa Barbara komen wel de wat sjiekere onder ons. Heel wat anders dan de hippies in Santa Cruz. We hebben lekker gegeten en waren rond negenen klaar. Nog even wat boodschapjes gedaan voor morgen mee te nemen naar het strand.

Wij zitten nu lekker op ons terras uitkijkend op een vuurkorf en palmbomen. De temperatuur is nog steeds lekker ondands dat het al bijna 22.30 uur is.