Fiesta - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Fiesta - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Fiesta

Door: hillebillies

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

05 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vanmorgen ontbeten op ons terrasje. Het was al heerlijk weer. Na het ontbijt gaan we richting het strand. Als we vlak bij de boulevard aankomen worden we al omgeleid voor een parade... We besluiten een strand aan de andere zijde op te zoeken want hier is het ook bewolkt. Na wat zoeken vinden we een leuk strand wat ook nog best rustig is. Alleen weer die wolken boven het strand..... en bij ons hotel was het stralend blauw. Nu is dat aan de kust van California toch altijd zo dat het 's morgens bewolkt is en in de loop van de dag opklaart. Dit komt omdat de zee erg koud is en land inwaarts erg warm, en dit zijn de zomers hier hebben we ons laten vertellen.

Na een tijdje op het strand gespeeld te hebben besluiten we terug te gaan naar ons hotel en lekker bij het zwembad te gaan liggen. Het is zo super hier, een prachtig aangelegde tuin met palmbomen en heel veel groen en tenmidden daarvan een leuk zwembad. Toen we aankwamen was het bovendien harstikke rustig. De bedoeling was dat we in de middag weer richting het strand zouden gaan, maar de kinderen wilde liever hier blijven. Ze zijn heel de dag bezig geweest met steentjes opduiken. Rond vijfen kwamen ze er uiteindelijk toch maar - doorgeweekt - uit.

Na het douchen zijn we naar de pier van Santa Barbara gegaan. Vanmiddag hoorde we al van mensen dat er een spaans feest aan de gang was. Een parade van paarden met mensen in spaanse kledij. Er waren ook heel veel mexicanen op de been. Toen wij door het centrum reden was het ook een drukte van jewelste. De jeugd was hier nog steeds aan het feest vieren.

Wij zijn in eerste instantie doorgereden naar de pier om te gaan eten. Niels had zo'n honger...hij was er echt stil van, en dat wil wat zeggen. Na het eten zijn we richting het centrum gereden om daar wat rond te lopen. Onze oudste "held" vond het erg leuk om in deze drukte te lopen, ha ha. Ik ben erg benieuwd hoe dat over een jaar of 6 is. Terwijl we langs discotheken lopen waar keiharde muziek uitknalt zegt ie: hier ga ik nooit heen hoor, veel te druk!

Morgenmiddag gaan we richting Los Angeles voor onze laatste overnachting in Amerika. We zijn ruim drie weken weg geweest, maar het was veel te kort.

We hebben veel gevlogen (27.500km), veel gereden (ruim 4000 km) en heel veel gezien. Het is in een woord een TOP-vakantie geweest en zoals Niels al eerder zei: Hoe moeten we dit thuis nou vertellen!