Dag 8 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 8 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 8 Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

04 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vanmorgen na het ontbijt weggereden naar Bryce Canyon. Aan de poort vragen welke trail (wandeling) we het beste kunnen doen. Geadviseerd wordt om op dit tijdstip de Queensgarden-trail te doen. Dit is een trail van ongeveer een uur en onderweg kan je dan ook nog beslissen een grotere blok (Navojo-trail) te maken. Met water, fruit en wat te eten gaan we op pad. We dalen af de Canyon in. Met elke stap die je doet heb je een ander uitzicht. Je blijft foto's en video-opnames maken. Super mooi! Dit hadden we gisterenavond niet verwacht. Het viel ons toen een beetje tegen, misschien omdat we het in Zion zo mooi vonden. Maar nu we in de Canyon lopen stellen wij onze mening bij. Dit is echt ongeloftelijk mooi.
Het nadeel van dalen is dat je ook weer moet stijgen..... Op de terugweg wordt het daarom best zwaar. Terwijl we lopen, glijdt Kirsten onderuit. Haar knietje kapot en ook haar hand. Met een flesje water spoelen we het schoon en gaan even zitten. Even huilen en dan is het weer over. Ze zegt: gelukkig dat je geen pleister mee hebt, want dat wil ik echt niet hoor. Zo in de buitenlucht wordt het veel sneller beter..bijdehand!

Ondeweg moeten we even stoppen om op adem te komen en te drinken. Het is weer best warm en van dat opwaarts lopen krijg je het ook warm. Als we eenmaal boven zijn moeten we nog een halve mijl lopen naar de auto. Als de auto in zicht is roepen Niels en Kirsten beide dat ze het voor vandaag voor gezien houden. De rest bekijken we wel met de auto.

Tegen drieen rijden we richting het hotel. Kinderen gaan lekker zwemmen en wij zitten in de lounge lekker te lezen. Na een tijdje zijn de kinderen het zwemmen ook zat en gaan eerst douchen. Na het douchen komen ze bij ons zitten, met de ipod en ipad. Lekker een spelletje doen. Chips en drinken erbij.

Tegen zeven uur gaan we richting ons eten. Vanavond gaan we naar een Cowboyshow inclusief eten. Je moet het tenslotte een keer meegemaakt hebben. Bij aankomst worden we naar onze tafel begeleid. Daar zitten al vier mensen aan. Uit Nederland! Terwijl er ervaringen worden uitgewisseld begint de show. Als eerste krijgen we een lasso spectacel te zien. Rond kwart voor acht krijgen we Cowboyfood.... Je kan kiezen uit zalm, kip, steak. Uiteraard met kool en bruine bonen. Ik heb lekkerder gegeten, maar goed zo voor een keer is het wel leuk. Vanaf een uurtje of half negen worden er alleen maar cowboysongs gespeeld. Best leuk maar we vonden het ook niet erg dat het om 21:00 uur afgelopen was. We hebben uiteindelijk er ook best om gelachen. Eenmaal buiten doet Kirsten net of dat ze op een paard zit en zwaait met haar lasso. Grappig gezicht.

In het hotel worden nog even liedjes op de ipad opgezocht van Nick en Simon in Zuid Afrika. Daarna gaan de kinderen slapen. En wij een half uurtje later.