Dag 9 Bryce Canyon - Capitol Reef Torrey - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 9 Bryce Canyon - Capitol Reef Torrey - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 9 Bryce Canyon - Capitol Reef Torrey

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

05 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Torrey

Vanmorgen na het ontbijt, de spullen zitten al in de auto, weggereden naar onze volgende bestemming. Torrey. Hier gaan we naar het Capitol Reef.

De TomTom stuurt ons linksaf een weggetje in. Dit kan nooit goed zijn denken we, maar goed hij zal het wel weten. Het is een landweg, we komen miles geen auto's tegen, er staan geen huizen niets. Het is echt de middle of nowhere. De hele rit naar Torrey komen we heel weinig verkeer tegen. Alleen maar bergen, weilanden, bomen, bossen. Prachtig. Wat hebben ze hier de ruimte! Je kan hier echt uren rijden zonder een huis tegen te komen.

Tegen half 1 bereiken we Torrey. Onze kamer is nog niet klaar, dus we kunnen nog niet inchecken. We rijden door naar het Capitol Reef. Jammer is dat het heel donker bewolke is en af en toe regent. We rijden naar het visitorscentrum. Daar draait een film hoe dit Reef ontstaan is, best interessant. Uiteindelijk als we buiten staan is de regen ook zo goed als opgehouden. We rijden naar het einde van het park. Ook dit is weer prachtig. Heel anders dan Zion en Bryce, maar ook weer zo mooi. We besluiten een trail te doen maar wanneer we die inlopen, blijkt dat door de regen de paden zijn veranderd in (rode)modderstromen. We lopen een klein stukje verder, maar besluiten dan toch maar weer om terug te lopen.

We rijden met de auto richting een andere trail, in de hoop dat die beter gaat. Gelukkig wel. Supergaaf. In de rotsen zijn gaten ingesleten door het water. De kinderen kunnen er lekker inklimmen en klauteren. Het leukste wat er is natuurlijk. Een kinderfeestje zien ze hier wel zitten. We lopen een flink stuk door en ook hier worden weer veel foto's op en in de rotsen gemaakt.

Daarna rijden we nog naar verschillende plekken en gaan die bekijken. De ganzenek is ook prachtig. Vanaf bovenaf kunnen we die bekijken. Best een beetje eng is het wel.

Tegen vijven zijn we terug in het hotel en gooien wat bagage eruit. Niet alles, want we blijven maar voor 1 nacht. Zwemkleding aan het hop het zwembad in. Na het zwembad gaan we douchen, aankleding en eten. We willen na het eten namelijk nog even terug naar het park voor de zonsondergang. Het is nog steeds bewolkt, dus het blijft een twijfel. We proberen het gewoon, we zien het wel. We klimmen weer over de rotsen naar boven maar uiteindelijk zien we niets van de zonsondergang. Leuk was het wel.

Bij thuiskomst gaat Kirsten alvast naar bed. Binnen 5 minuten slaapt ze. Niels komt lekker met ons buiten zitten. Het is zo rond negenen nog zo'n 24 graden.