Dag 17 Moab UT - Cortez CO - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 17 Moab UT - Cortez CO - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 17 Moab UT - Cortez CO

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Cortez

Vanmorgen weer net zoals gisteren ontbeten aan de picknicktafels. Broodjes en salami gehaald bij de supermarkt. Die zit hier naast het hotel. De kinderen vinden dat nog het lekkerst en eerlijk gezegd, ik ook.

Rond kwart over negen rijden we weg uit Moab. Aangezien we niet veel plek in de hotelkamer hadden, stond het meeste nog in de auto. Zo heeft elk nadeel zn voordeel. De rit naar Cortez bedraagt 2 uur. We zijn dus vroeg bij het andere hotel. De kamer is nog niet schoon. We besluiten tot die tijd lekker bij het zwembad te gaan liggen. Het is lekker warm en zo kunnen we ook een beetje relaxen. Tegen enen krijgen we de sleutel en gaan we ons aankleden. We lunchen bij het hotel voor vertrek naar het Mesa Verda National Park. Ook dit park ligt weer dicht bij ons hotel.

Rond tweeen bereiken we het park. Bij het visitorscentrum kopen we tickets voor de rondtoer van 18:00 uur. Dan rijden we het park in. We zijn nog geen 5 minuten in het park, steekt er voor onze auto een zwarte beer de weg over! Een beer, een zwarte beer! Het is nog een jonkie want hij is nog redelijk slank. We zijn allemaal perplext en het duurt even voordat we foto en video in de aanslag hebben. De beert rent door het gras en gaat op een gegeven moment op zijn achterpoten staan. De kinderen zijn helemaal hyper. Er komt ook een camper aangereden met een hond, als die begint te blaffen rent de beer weg....dat was wel jammer. Maar goed, we hebben een beer in het wild gezien, wie kan dat zeggen!

We rijden naar boven en stoppen zo af en toe om foto's te maken. Dan komen we bij een restaurantje. Daar gaan we lekker even op een terrasje zitten. Niels is niet zo lekker en wellicht dat hij van een colaatje opknapt. Hij heeft last van zijn verstandskies. Die komt door maar heeft niet genoeg ruimte. Ik heb helaas ook geen paracetamol op zoiets bij me, dus hopen dat het zo gaat zakken. Er is ook een winkeltje bij, dus nadat we ons drinken op hebben, gaan we daar even neuzen. De kinderen krijgen beide een dromenvanger, gemaakt door de indianen.

Dan vervolgen we onze trip en kijken tot een uur of half zes de meeste hotspots. Dan wandelschoenen aan en gaan we naar de afgesproken plek. Daar staat een ranger, klaar om de rondtoer te doen. Wij gaan naar het Cliff Palace. Dit zijn woningen die gemaakt zijn door de indianen in de jaar 1100 en 1200. Deze woningen zijn gemaakt in de rotsen. Heel apart en interessant. Voor Kirsten iets minder, want die verstaat er natuurlijk niets van. Een hele bijzondere trip, wederom met klimmen, klauteren. Rond kwart over zeven is de tour klaar en gaan we naar onze auto. We moeten nog een uur rijden om het park te verlaten, zo groot is het. De kinderen zitten onderweg constant te kijken of dat ze de beer nog eens zullen zien. Iets verder dan op de plek waar we de beer op de heenweg, onze auto kruiste zien we wederom beren. Niet te geloven.....Een moeder met 2 kleintjes! Niels rent gespannen heen en weer om zijn fototoestel en het statief. Het zal hem nu toch weer niet gebeuren dat hij te laat is met foto's nemen. Kirsten staat te springen en te dansen, vier beren, vier beren heb ik gezien!

Zodoende is het bijna kwart voor negen dat we iets gaan eten. We gaan maar snel naar de MC Donald's want om nu nog uitgebreid te gaan eten, hebben we geen van vieren zin in. We hebben eigenlijk niet eens echt honger.

In het hotel aangekomen, douchen en lekker naar bed. Ze gaan vanavond beide op dezelfde tijd. Niels moppert er niet eens over. Dan is ie wel erg moe, anders protesteert hij wel.

Wij zitten nu nog lekker even buiten. Het is nog zo'n 19 graden.

• 14 Augustus 2013 - 23:08

Corry:

hallo kids.het was weer erg leuk om te lezen! zijn vandaag wezen midgetgolven bij theetuin!daarna gegeten toen zijn lex en ik naar makro geweest!water in reclame.die kleine flesjes!heb voor jullie ook meegebracht!lex morgen weer werken!wat een leuke ervaring met die beren he?zijn ze niet gevaarlijk?en al dat geklauter word je daar niet moe van?die heerlijke kirs he met dr sms.wist dat van haar was hahamutsy.nou ga maar naar mn mandje.ben beetje moe!gesleep met alles voor verjaardag pfffmaar meeste heb ik!nou tot horens en uitkijken aub!heb mart zn flesjes nog nodig gehad?haha.dikke kusssss