Dag 21 Grand Canyon AZ - Laughlin NV - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu Dag 21 Grand Canyon AZ - Laughlin NV - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Martin Trudy Niels en Kirsten Heuvel - WaarBenJij.nu

Dag 21 Grand Canyon AZ - Laughlin NV

Blijf op de hoogte en volg Martin Trudy Niels en Kirsten

17 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Laughlin

Vanmorgen rond half negen weer wakker. Spullen in de auto. Aan de overkant van het hotel is een supermarktje. Daar halen we wat broodjes en drinken voor het ontbijt. We besluiten de broodjes bij de Grand Canyon op te eten. We rijden richitng het park. Als de auto stop gezet wordt gaat Niels lezen. Hij zit helemaal in zijn boeken. Hij heeft inmiiddels van een reeks 3 boeken gekocht hier. Hij kan helaas niet lezen wanneer we rijden want dan wordt hij misselijk. Wat baalt hij hiervan want zijn zus kan het namelijk wel.

Aangekomen bij het park, smeer ik de broodjes. We eten de broodjes op een bankje met uitzicht op de Grand Canyon. Hoe mooi is dat.
Na het eten lopen we naar een uitzichtpunt. Ook nu is foto's maken moeilijk. Het is inmens groot. Het gevoel wat je krijgt als je hiernaar staat te kijken is onbeschrijfelijk. Mooi is anders. Het is denk ik te groot om echt mooi te zijn. We hebben al heel veel moois gezien en onze meningen zijn allemaal hetzelfde de Grand Canyon is echt niet het mooiste wat we gezien hebben. Waarschijnlijk komt dat ook omdat het gewoon te groot is. Vanaf elk punt ziet het er hetzelfde uit. We zijn wel blij dat we het gezien hebben en hebben beleefd.

We besluiten richting Laughlin te rijden.Terwijl we het park uitrijden rent er een vos voor onze auto door naar de overkant van de weg. Laughlin is ongeveer 3 uurtjes rijden. Laughlin is een soort klein Las Vegas. Daar aangekomen zien we uit de verte al de hoge gebouwen staan. Heel bijzonder is dat de colorado river een scheiding is tussen enerzijds Arizona en anderzijds Nevada. Ons hotel ligt aan de Nevada kant. Daar aangekomen halen we eerst al onze bagage uit de auto. Beneden in het hotel is weer een Casino. Nog groter als in het hotel in Vegas, alleen een ander soort volk. Het zijn bijna allemaal mexicanen. We zitten hier natuurlijk ook niet zover van New Mexico vandaan.

Het is hier ontzettend warm. De teller in de auto tikt de 118 graden fahrenheit aan. Dit is ruim 46 graden Celcius. Maar we kunnen het goed hebben. We gaan eerst naar het zwembad. Iedereen hangt hier in het zwembad met een drankje. Druk! Het natuurlijk ook zaterdag, dus er zijn veel weekend mensen hier. De kinderen nemen ook een ananassmoothie. Uiteraard willen ze die ook in het water opdrinken. Het water is absoluut niet verfrissend.

Rond half vijf gaan we richitng hotelkamer. Aangezien we hier geen free wifi hebben, rijden we eerst even naar de Mc Donalds. Hier wordt alles gratis gecheckt. Uiteraard onder het genot van een ijsje of milkshake. Martin wil zijn mail checken, want hij zit op een mailtje te wachten van Nat Love. Als het goed is gaan we hem ontmoeten in San Diego, maar het is nog niet duidelijk of dat hij op dat moment daar zal zijn. Na het checken van zijn mail blijkt dat hij er wel is. Dus de ontmoeting staat gepland voor dinsdag. Het is 20 jaar geleden dat ze elkaar het laatst hebben gezien in Thailand.

Hierna gaan we nog wat inkopen doen in de Walmart. Niels koopt weer een lekker luchtje. Op de hoek van de Walmart zit de Panda Express. Een afhaalchinees maar met tafeltjes op het daar direct op te eten. We hebben weer heerlijk gegeten. Na het eten rijden we weer naar het hotel, de kinderen willen nog zwemmen.

Het is inmiddels heel hard gaan waaien en in de verte zien we flitsen. De kinderen zijn lekker aan het dobberen, tot Kirsten het ineens voor gezien houdt. Ze vindt de flitsen niet fijn. Tergelijkertijd komt de beveiliging van het hotel iedereen uit het zwembad halen. Het onweer komt dichterbij, dus iedereen moet eruit. De eerste druppels vallen ook al. We gaan lekker naar de kamer, douchen en naar bed. Morgen weer een dag!